مدیریت-تغییر

مدیریت تغییر (بخش اول)

مدیریت تغییر، برنامه‌های تحول، دشوار و پیچیده است. این پست به معرفی عناصر کلیدی فرآیند تغییر و توصیف مشکلات، دام‌ها و راه‌حل‌های موجود برای مقابله و کمک به افراد درگیر در این فرآیند می‌پردازد.

مدیریت تغییر

تغییر و تحول باید بدرستی مدیریت شود، در غیر اینصورت باعث از بین رفتن کل دارایی شما می‌گردد.

تغییر

عبارت‌است از تفاوت نسبت به حالت و وضعیت قبلی و جایگزینی چیزی با چیز دیگر.

تغییر می‌تواند عمده یا صرفاً تدریجی باشد، ولی صرف‌نظر از شکل آن، به یک تفاوت اشاره می‌کند.

انواع تغییر:

تغییر تدریجی

تغییر از ثبت دستی اطلاعات (نوشتن) به لپ‌تاپ‌های فعلی با قابلیت‌های پیشرفته، یک تحول بسیار بزرگ است. در حقیقت این تغییر بصورت تدریجی صورت گرفته و از مراحل چندی عبور نموده است.

در هر مرحله پیشرفتی حاصل شده که نیاز به آموزش مهارت و سرمایه‌گذاری اولیه را به همراه آورده است.

دگردیسی

تغییر می‌تواند نوعاً، طبیعت متفاوت بزرگتری داشته باشد. برای مثال دگردیسی را در نظر بگیرید که نیازمند یک تحول کامل در شکل و حالت است. تحولی که یک تفاوت شدید نسبت به وضعیت اولیه بوجود می‌آورد.

تغییر سازمانی

%۵۰ کاهش در تعداد کارکنان که با خروج طبیعی کارکنان و بازنشستگی زودرس محقق می‌گردد و بنابراین تهدید کننده نیست.

عقلایی کردن مستقلات که معمولاً به تغییر در محیط کار از بابت مکان و مزایا می‌انجامد و سرمایه‌برداری که معمولا منجر به ترس و تردید کارکنان شده و بسیاری اوقات باعث شکست فرآیند تغییر می‌گردد.

مدیریت تغییر

عبارتست از فرآیند حرکت از وضعیت فعلی به سمت چشم‌انداز در آینده که با درجه‌ای از انتقال وضعیت همراه است و به نوبه خود می‌تواند منجر به درد برای برخی از افراد یا همگی کارکنان گردد.

تغییر در کسب و کار ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیوفتد:

  • رقابت جدید
  • تغییرات قیمت
  • مقررات
  • تکنولوژی
  • تقاضای مصرف کننده

عوامل مختلفی هم در سازمان و هم خارج آن وجود دارند که به سازمان برای تغییر فشار می‌آورند.

 

عمده موارد زیر به تغییر در سازمان منجر می‌گردد:

  • معمولا انتصاب مدیر جدید همیشه در سازمان موجب تغییر می‌گردد.
  • رقابت؛ برای مثال، تحویل غذای فوری درب منازل، فروش مستقیم بیمه و یا بانکداری بدون واسطه
  • یک تغییر در بازار؛ برای مثال، خصوصی‌سازی، آزادسازی قوانین
  • از دست رفتن اعتماد نسبت به کسب و کار؛ برای مثال، اضمحلال شرکت‌های انرون (Enron) و وردکام (Worldcom).
  • اینترنت؛ اینترنت تأثیر ژرفی بر کل صنایع داشته و خواهد داشت و بسیاری از آن‌ها را دستخوش تحولات بنیادین نموده است.

مدیریت تغییر (بخش دوم)

 

مطالب فوق برگرفته از کتاب مدیریت تغییر نوشته نیل راسل جونز ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب می‌توانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.

الست در آپارات

ویدئوهای مدرسه الست در آپارات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *