احساس شعف با ارائه خدمت عالی به مشتری
خدمت به مشتری، بازتابی از فرهنگ سازمانی است. تنها یک خدمت عالی مورد توجه مشتری قرار میگیرد و هر چیزی کمتر از آن، در نظر او جلوه نمیکند.
خدمت به مشتری
در یک محیط رقابتی ممکن است کسب و کارها به راحتی بتوانند محصولات مشابهی را با قیمتی معادل قیمت شما به بازار عرضه کنند.
ولی نفوذ به بازار کسب و کار با فرهنگ متعالی خدمت به مشتری کاری بس دشوار است.
ارائه خدمات عالی به معنای مشتری راضیتر، اعضای تیم راضیتر و تعارضات کمتر در محیط کار است.
مزایا ارائه خدمات خوب برای شخص شما آنست که:
- احساس رضایت بیشتری از کار خواهید داشت زیرا میدانید که دیگران از تعامل با شما لذت میبرند و به شما و کارتان احترام میگذارند.
- دیگران رفتار دوستانهای با شما پیش خواهند گرفت.
- هنگام بروز مشکلات، شما را درک نموده و به یاریتان خواهند شتافت.
- از میزان دوباره کاریهایتان کاسته خواهد شد زیرا کار خود را بار اول به خوبی انجام دادهاید.
- کنترل بیشتری روی زمان و حجم کاریتان خواهید داشت.
این نکته را به خاطر داشته باشید که محصولات و خدمات شرکتهای رقیب در یک محیط رقابتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
در چنین وضعیتی، ملاک تصمیمگیری و انتخاب محل خرید برای مشتری، خدمات ارائه شده خواهد بود.
پس خدمت عالی به مشتری بسیار ارزشمند است .
مشتری پیش از آنکه پول بپردازد میداند که آیا میتواند به شما اعتماد کند یا نه؟
او قبلا در مورد ظاهر، گفتار و سرعت پاسخگویی شما قضاوت نموده و دیده است که با سایر مشتریان چگونه رفتار میکنید.
رضایت مشتری هنگامی حاصل میشود که به نیازهای او پاسخ داده میشود.
احساس شعف هنگامی در وجود او زنده میشود که از حد انتظارات او فراتر بروید.
مشتریان ناراضی خاموش:
به دوستان خود میگویند، این موضوع در بین آنها قوت میگیرد و به یک موضوع واقعا ترسناک تبدیل میشود.
بدین صورت ممکن است یک جبههگیری عمومی منفی در مقابل شما صورت بگیرد.
مبلغ (سفیر) شرکت:
اگر احساس شعف را در وجود مشتریان به وجود آورید؛ آنها شما را به دوستان خود توصیه میکنند و به شما وفادار خواهند بود.
توصیههای این افراد معتبرترین تبلیغی است که میتوانید داشته باشید.
مطالب فوق برگرفته از کتاب ارائه خدمت به مشتری نوشته تونی نِو بی ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.