مدیریت تغییر (بخش دوم)
مدیریت تغییر، مدیریت عوامل مختلف جهت تغییر در سازمان است. همانطور که بیان شد عوامل مختلفی هم در سازمان و هم در خارج از آن وجود دارند که به سازمان در جهت تغییر فشار میآورند.
مدیریت تغییر
چرا تغییر؟
در سازمان
- رقابت فزاینده از جانب بانکها، عملیات فروش مستقیم
- افشای هزینههای خطمشی و سیاستگذاری به عموم
- تغییرات بوجود آمده در محصولات به درخواست مشتریان و تولید محصولات سلیقهای
در خرده فروشی
- تغییرات در ترجیحات مشتریان
- فشار بازارهای فروش خارج شهر برای خرده فروشان
- تغییر وضعیت اقتصادی کانالهای توزیع توسط اینترنت
تولیدکنندگان
- تولیدکنندگان خارجی محصولات ارزانتری به بازار عرضه میکنند.
- پیشرفتهای تکنولوژیک موجب از رده خارج شدن محصولات میگردد.
- قوانین محیطی/ ایمنی جدیدی وضع میگردد.
بخش عمومی
- خصوصیسازی قریب الوقوع
- حکومتها، به نیروهای بازار دست اندازی میکنند.
- ملیسازی مجدد
چگونه تغییر کنیم؟
سازمان
- مقدار هزینههای دوره را در بهای تمام شده کاهش دهید.
- کانالهای توزیع را مجدداً ارزیابی کنید.
- از محل سرمایهگذاریهای مشترک محصولات جدید به بازار عرضه کنید.
خرده فروشی
- محصولات جدید عرضه نمایید.
- موجودی انبار را به تناسب نیاز محیط تغییر دهید. نگاه به کالاها را از حالت احتیاج به مد تغییر دهید.
- برای خود یک وب سایت درست کنید. مکانیزمهای فروش اینترنتی را توسعه دهید و کانالهای تحویل، توزیع و پشتیبانی جدیدی ایجاد نمایید.
تولید کنندگان
- در جستجوی منابع خارجی باشید.
- نسل بعدی محصولات را تولید و به بازار عرضه نمایید.
بخش عمومی
- در مورد تغییر با کارکنان مشورت نموده و در خصوص آن برای ایشان توضیح دهید.
- کارکنانی از بخش خصوصی به استخدام سازمان در آورید.
- خود را برای اعمال مدیریت مقامات دولتی و نیز وزرا آماده کنید.
شیوههای مواجهه با تغییر
واکنشی (Reactively): تنها در صورت اجبار به تغییر واکنش نشان دهیم.
پیشگیرانه (Proactively): با برنامهریزی آمادگی تغییر را در خود ایجاد کرده و برای همگامی با آن تلاش کنیم.
مطالب فوق برگرفته از کتاب مدیریت تغییر نوشته نیل راسل جونز ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.