خدمت خوب به مشتری نیازمند چیست
خدمت به مشتری، ارائه خدمت خوب،خدمت خوب به مشتری، محصول توجه نزدیک به جزییات کوچک ولی پراهمیت است. مشتریان انتظارات متفاوتی دارند و پیشی جستن از این معاملات، کلید اطمینان از تکرار معامله است.
خدمت خوب به مشتری نیازمند چیست
برای ارائه خدمات خوب نیازمند:
- دانش کاملی از محصولات و خدمات خود و نیازهای مشتریان خارجی
- مهارتهای ارتباطی مناسب
- توجه به جزییات
- تمایل پذیرش مسئولیت
- نگرش مثبت: احساس تعهد در قبال انجام درست کار و کمک به همکاران
- اعتماد به نفس برای حفظ آرامش در شرایط فشار
ارائه خدمات خوب به کیفیت آنچه که ارائه میکنید و کیفیت چگونگی ارائه بستگی دارد.
کیفیت به معنای در نظر گرفتن نیازها و انتظارات مشتریان است که باعث یک خدمت خوب به مشتری خواهد شد .
تأمل در مورد روشهای کسب رضایت مشتری آسان است اما آنچه اهمیت دارد آنست که روشهای شما نیازهای مشتریان را برآورده کند.
ارائه خدمات به مشتری به معنای مراقبت از مشتریان و نه فقط انجام کارهای غیرعادی و بی اهمیت است.
به عنوان نمونه:
در فروشگاه خرده فروشی اسکاتلندی رابرت ریچی(Robert Ritchie) به مشتریان اجازه داده میشود تا تجهیزات صوتی گرانبهای مورد نظر خود را قرض بگیرند و آنها را پیش از خرید در خانه خود آزمایش کنند.
در موسسه حسابداری شراکتی تام کارول(Tom Carroll Associates) تعدادی چتر تعبیه شده تا اعضای تیم در روزهای بارانی مشتریان را تا سوار شدن اتومبیلشان همراهی کنند.
هر سازمان ممکن است هزاران نفر را به استخدام خود درآورد ولی هر مشتری تنها به یک نفر احتیاج دارد تا به عنوان نماینده سازمان، مسئولیت کمک به او را به عهده بگیرد و آن فرد شما هستید.
پس برای خدمت خوب به مشتری :
- آماده باشید تا در صورت بروز اشتباه اعتماد به نفس لازم را داشته باشید و از طرف شرکت عذرخواهی کنید.
- در هنگام پاسخگویی به مراجعات تلفنی، خود را معرفی کنید.(مهارتهای ارتباطی)
- برچسب نام خود را روی لباستان الصاق کنید تا مراجعهکنندگان حضوری بدانند که شما پاسخگو هستید.
- مشتریان را در جریان مراحل انجام کار بگذارید .
مطالب فوق برگرفته از کتاب ارائه خدمت به مشتری نوشته تونی نِو بی ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.