مدیریت زمان- سبد مهارت های نرم مدرسه مدیریت الست - رضا مومن خانی و شرکت دیجی کالا

در مورد تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی خود به صورت عینی مثال بزنید.

در مورد تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی خود به صورت عینی مثال بزنید.

141 پاسخ
  1. سمیه حسینعلی
    سمیه حسینعلی گفته:

    این دوره تأثیرات قابل توجهی در زندگی ام داشته، شاید در برخی از مسائل، تغییرات کوچک باشد ولی در کل باعث شده نگاهم به زندگی تغییر کند و برای وقت و عمرم ارزش بیشتری قائل شوم به عنوان مثال ، یکی از موارد این است که در مسیر محل کار تا منزل سعی می کنم زمانم را به بطالت نگذرانم و یک کار مفید در راه انجام می دهم مثلا گاهی کتاب می خوانم.
    از مواردی که باعث اتلاف وقت میشد صحبت های طولانی همکاران به صورت تلفنی بود که الان با ترفندهایی بیشتر مدیریتش می کنم که به کارهایی که اولویت دارند بهتر برسم.
    وقتی تفاوت هدف با خواسته را متوجه شدم باعث شد برای رسیدن به اهدافم بیشتر برنامه ریزی و تلاش کنم به عنوان مثال مدتها بود می خواستم وزنم را کم کنم اما موفق نمیشدم اما الان طوری برنامه ریزی کردم که بتوانم هم باشگاه بروم و هم تغذیه ام را به سبک درستری پیش بردم که نزدیک شدن به هدف خود باعث خوشحالی و روحیه بهتر شده. مدتها بود میخواستم اصل مدرک تحصیلی ارشدم را بگیرم که تعلل می کردم، بالاخره این کار را انجام دادم تا چند روز به خاطر این کار حال خوشی داشتم.
    خیلی وقت بود که مطالعه نمی کردم اما مجدد برای کتاب خواندن بیشتر ترغیب شدم. در کل هم روحیه ام شاداب تر و هم برنامه ریزی ام برای رسیدن به اهداف بهتر شده که در برقرای ارتباط با دیگران هم تاثیر مثبتی داشته.

    پاسخ
    • سعید میرزایی
      سعید میرزایی گفته:

      با سلام وخسته نباشید خدمت استاد عزیز
      من با آموختن مدیریت زمان اومدم توزندگی شخصی خودم بازنگری انجام دادم و زمانهای اتلاف وقتمو پیدا کردم وتونستم زمان واسه کارهایی که دوستداشتم انجام بدم وسالها پشت گوش انداخته بودم برسم مثل ورزش و هنر خداروشکر الان به همه کارهام میرسم وبسیار برام مفید بوده این کلاس آموزشی چرا که الان وقت اضافه هم میارم و کتابهایی که باید حتما قبل از مرگم بخوانم شروع کردم به خوندن درکل برای بنده بسشیار عالی بوده چرا که تصمیم گرفتم عمرم به بطالت نگذرونم واز تمام تک تک ثانیه های زندگیم استفاده بهینه کنم چرا که انسان یکبار بیشتر زندگی نمیکنه

      پاسخ
    • منصور شفیع بیک
      منصور شفیع بیک گفته:

      مرتب کردن روی میز خودم در اداره
      اولویت بندی کارهای مهم در اداره
      فکر نکردن کارهای اداره خارج از ساعات اداری
      زمانبندی کردن کارهای شخصی برای خودم مثل ورزش کردن و مطالعه

      پاسخ
    • ساناز جان پناه
      ساناز جان پناه گفته:

      مدیریت زمان حساسیت من رو نسبت به زمان‌هایی که دارند از دست می‌روند به شدت بیشتر کرد. تایم جلسات ۲ ساعته را ۳۰ دقیقه و جلسات ۱ ساعته را ۱۵ دقیقه کاهش دادم و بسیار تاثیری خوبی حتی داشت. نوشتن چندین روز از جزییات زمان‌ها، حرف‌هایی میزد که تا قبل از آن شنیدا نمیشد. تایم زیاد شبکه‌های اجتماعی، تایم‌های زیاد صحبت‌های میان جلسه‌ای با یکی دو نفر از کارمندان، عدم تشکیل به موقع برخی جلسات. برای هر کدوم تا حدی راه‌حل‌هایی ایجاد کردم. البته همه‌شان تا الان راه‌حل‌های موفقی نبوده، اما فکر میکنم همین دیدنشان به اصلاحشان کمک خواهد کرد. صحبت‌های میان جلسه‌ای و پرتکرار را که در هفته به ۳ ساعت رسیده بود را تبدیل به یک جلسه‌ی ۴۵ دقیقه‌ای در هفته کردم و شگفت‌انگیز بود. هم از منظر زمان و هم از منظر انرژیی که در کارمندم ایجاد شد که وقت اختصاصی برای او در نظر گرفتم.
      در ساید شخصی هنوز مسئله‌ی تعادل کار و زندگی را نتوانستم حل کنم. اما راه‌حل‌های کوچکی‌ برای بالا بردن کیفیت زمان حضورم در خانه و با همسرم ایجاد کردم که فکر میکنم برای شروع بد نیست.
      کارت‌های گفتگوی آلن دوباتن گفتگوی مفید و متمرکز و هیجان‌انگیز برا‌یمان ایجاد میکند.
      خیلی ممنون از کلاس مفیدی که دریچه‌ای برای من ایجاد کرد برای فکر کردن زمان و خوشحال‌تر بودن.

      پاسخ
  2. پارسا پورمنوچهری
    پارسا پورمنوچهری گفته:

    در روزمره برای حرکت به سمت محلی توسط خودروی شخصی، همیشه با آنتایم حرکت میکردم و با یک اتفاق مثل ترافیک جزئی یا پیدا نکردن جاپارک، با تاخیر به محل میرسیدم و بد قول میشدم، بعد از کلاس مدیریت زمان و استرس، برای رسیدن به مقصد زودتر حرکت میکنم تا زودتر برسم و هنگام منتظر بودن کتاب مطالعه میکنم به این شکل هم استرس کمتری دارم و هم زمانم مدیریت میشه تا به موقع به قرار هایم برسم.

    پاسخ
  3. مژگان ناصری
    مژگان ناصری گفته:

    با عرض سلام خدمت استاد عزیز و خسته نباشید
    به نظر من مدیریت زمان کمک می کند به اینکه ببینی اتلاف وقت کجاست و این قضیه باعث کاهش استرس می شود و انجام کار با آرامش و داشتن وقت اضافه برای انجام کارهائی که برای انها وقت نداشتی حالا با مدیریت زمان، لازم برای انجام کارهایی که وقت نداشتی پیدا می کنید.
    با تشکر و سپاس فراوان

    پاسخ
    • احمد صفری
      احمد صفری گفته:

      ۱_تازه متوجه شدم چقدر از زمان با ارزش عمر خود را به بطالت و بیهوده و بی ارزش از دست داده ام
      ۲_ زمان کوتاهی برای مطالعه پیدا کردم
      ۳_ برنامه ریزی جدیدی برای زندگیم انجام دادم
      ۴_میز کارم را مرتب کردم و از دیدن آن در ابتدای صبح لذت می برم و با انرژی مضاعف کار را شروع می کنم
      ۵_ زمانی برای ورزش کردن یافتم‌
      ۶_ عصرها و یا آخر شب به همراه خانواده یک ساعت پیاده روی می کنیم و در مورد بچه هایمان و آینده آنها و زندگی و مشکلات و شیرینی زندگی و بعضا گرفتاری ها صحبت می کنیم و برای آینده خودمان و برای بازنشستگی با تکیه بر یاری خداوند و امید به زندگی برنامه ریزی می کنیم .

      پاسخ
  4. غزاله قنبری
    غزاله قنبری گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز
    یکی از مهم ترین تاثیراتی که این دوره در زندگی فردی من داشت در مدیریت ارتباطات بود، من همیشه از ایمیل و واتساپ برای ارتباط با استاد پروژه ام استفاده می کردم و این باعث می شد زمان زیادی را از دست بدم تا استادم کارم را مطالعه کند، بعد از این دوره من تصمیم گرفتم حضورا این کرکسیون ها را انجام بدم و کلی زمان بخرم، همینطور باعث شد خیلی از استرسم کم شود.

    پاسخ
    • عزت اله افتخاري
      عزت اله افتخاري گفته:

      با سلام من با نگرش مدیریت زمان سعی کودم نگاهم به موضوع زمان تغییر کنه و با این دیدگاه در سازمان ومسایل شخصی از اتلاف وقت جلوگیری کنم وباعث شده بسیاری از امور سریع تر انجام بشن وسعی دارم به صورت پلکانی هرروز موارد اتلاف زمان را شناسایی ورفع کنم

      پاسخ
  5. احمدرضا آریانی
    احمدرضا آریانی گفته:

    استفاده از نرم افزار اندرویدی aTimeLogger
    این نرم افزار این قابلیت را دارد که قبل و بعد شروع هر فعالیت (ورزشی، غذا خوردن و..)دکمه شروع و پایان آن را بزنیم و با توجه به داشبورد های خوبی که دارد متوجه بشیم که چه وقت برای چه کاری اختصاص داده ایم و با این ابزار میتونیم به مرور وقت ها را به کارهای مفید تری اختصاص بدهیم
    من شخصا متوجه شدم در بعضی از اوقات هیچ کاری انجام نداده ام
    احمدرضا آریانی
    رشته مدیریت کسب و کار-دوره رسمی- سازمان مدیریت صنعتی

    پاسخ
  6. الهه اخلاقی
    الهه اخلاقی گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز
    یکی از مهمترین تاثیراتی که این دوره در زندگی فردی من داشت در این موارد است :
    ۱- با مدیریت زمان وقت و زمان بیشتری برای کارهایی که مورد علاقه ام بود پیدا کردم مثل ورزش کردن و کارهای دستی و هنری – وقت بیشتر در کنارخانواده
    ۲- مدیریت استرس باعث شد استرس در برخورد با شرایط پیچیده و سخت برای من خیلی خیلی کم شود
    ۳- با سیاست های نرمی که در کلاس یاد گرفتم باعث شد جسارت من برای تغییر شغل و موقعیت کاری افزایش پیدا کند و تلاش من بیشتر شود.
    ۴- استفاده از تلفن همراه از روزی ۵ ساعت به روزی ۱ ساعت کاهش پیدا کرد که واقعا باعث شد وقت بیشتر برای کارهای عالی و تفریح مورد علاقه ام شد
    ۵- استرس برخورد با مدیران بالایی در ارائه گزارش ماهانه خیلی کاهش یافت

    پاسخ
  7. رضا دوستی
    رضا دوستی گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
    نمونه ای که میتونم خدمتتون بگم
    بردن کار شرکت به منزل و انجام در تعطیلات بود که اخلال و استرس برای من ایجاد کرده بود
    و
    تونستم به مرور کاهش بدم
    و اتفاق خاصی هم رخ نداد
    ممنون

    پاسخ
  8. اوژن مکری
    اوژن مکری گفته:

    حضور در این کارگاه باعث شد تا بتوانیم زمان هایی را که در طول زندگی هدر می دهیم شناسایی کنیم و در صدد اصلاح آن برآییم و این تجربه را به خانواده و سازمان خود منتقل کنیم:
    این کارگاه باعث شد جهت مدیریت زمان به موارد ذیل توجه ما معطوف شود و آن ها را در زندگی روزمره بکار بگیریم تا بتوانیم زمان را بهتر مدیریت کنیم:
    شناسایی عوامل اتلاف وقت (استفاده از گوشی همراه جهت کارهای غیر از مکالمات تلفنی، تماشای بیش از حد تلویزیون)، استفاده وقت هایی که هدر می روند (مطالعه کردن در مسیر رفت و آمدهای روزانه، گوش نکردن به صحبت آدم های پر حرف)، تعیین چشم انداز، ماموریت و استراتژی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، عدم توجه به نگرش ها و عادت های غلط، توجه به فعالیت یا کارهایی که در راستای اهداف ما هستند، اولویت بندی کارها، کاهش استرس، تغییر نگرش و دیدگاه در جهت مثبت، افزایش بهره وری (انجام درست کار درست)، شناخت مدیریت ضعیف زمان، شناسایی کانون های عوامل اتلاف وقت، ثبت اهداف و مرور آن ها، افزایش تمرکز و بهبود پیوسته آن، سازماندهی زندگی شخصی و کاری و ……

    پاسخ
  9. زهره آزادفلاح
    زهره آزادفلاح گفته:

    با سلام و احترام
    بزرگترین خروجی این کلاس برای بنده پذیرش مسیولیت کارها توسط خود و عدم انداختن آن به دیگران بوده است. کلاس مدیریت زمان کمک شایانی به بنده در خصوص شناسایی زمان های اتلافی نمود که تا قبل از ان از نداشتن زمان برای انجام کارهای مورد دلخواه و بعضا ضروری گلایه داشتم که با این شناسایی متوجه شدم که در صورت مدیریت زمان توسط خود میتوانم تمامی ابعاد و جنبه های مورد نیاز جهت زندگی شاد را فراهم اورم

    پاسخ
  10. مهری حیدری
    مهری حیدری گفته:

    با سلام
    به طور خلاصه میتونم بگم که به طور واضح کلاس مدیریت زمان در موارد زیر برای من تأثیرگذار بوده است:
    ۱- یافتن اینکه تا به حال به دنبال آرزوهام بودم ولی برای آرزوهام هدف تعیین نکرده بوده که بعد از این کلاس برای خودم به صورت ماهانه برنامه ریزی انجام میدم تا پیشرفت کار خودم رو بتونم بررسی کنم
    ۲- بسیاری از کارهایی که در مورد انجام انها تعلل کرده بودم را لیست کردم و همگی را انجام دادم.
    ۳- شروع به خواندن کتاب “قدرت تمرکز” کردم که به نظر من فقط یک کتاب نیست و شبیه یه دفترجه تمرین عمل میکنه و واقعا موثره.
    ۴- عوامل اتلاف وقت خودم را به خوبی پیدا کردم.

    پاسخ
  11. امين اله حدادي
    امين اله حدادي گفته:

    با سلام خدمت استاد ارجمند
    در طول شبانه روز زمانی را جهت مراقبه اختصاص می دهم و بعد از آن آرامش خاصی تمام وجودم را فرا می کیرد.
    کمی تغییر در جهان بینی کمک زیادی به درک بهتر رویداها و اینکه بعضی از چیزها از دایره اختیار من خارج است توانسته آرامشی را برایم بهمراه داشته باشد.
    دانشتن اینکه همه چیزها در این جهان هستی بهم مرتبط بوده و باور اینکه هر اتفاقی فقط یک اتفاق نیست و حامل پیام یا درک از موضوعی برای من می باشد نیز خیلی مؤثر بوده است.
    ازتکنیک تصویر سازی ذهنی هم کم و بیش برای دفع آثار برخی شرایط دشوار استفاده می کنم مخصوصا در مواردی که فشار خیلی زیاد بوده باشد و مجبور بشوم از این تکلیف برای کاهش فشار عصب استفاده کنم البته خیلی تمایل ندارم از این روش و تکنیک استفاده کنم مگر آنکه مجبور بشوم.
    از موسیقی درمانی هم متناسب با حالتهایی که نیاز دارم استفاده می کنم.
    جدیدا از تکنیک تخلیه فشار با استفاده از داد زدن در یک محیط بسته بدون جلب توجه دیگران استفاده کردم که بنظرم کارامد بوده است.

    پاسخ
  12. محمد مهدی جودوی
    محمد مهدی جودوی گفته:

    سلام
    هر چند با عنایت به محدودیت های زمانی، دوره مقدمه ای بر مدیریت زمان بسیار اندک و در حد ۴ ساعت بود اما در یک مورد برای من کاربرد داشت و آن هم نوع نگرش به بحث مدیریت زمان بود.
    واقعیتش من همیشه دنبال تقسیم بندی و اختصاص زمان به فعالیت های روزانه م بودم. اما در این دوره این جمله به گوشم خورد که زمان اصلا قابل مدیریت نیست.
    برام جالب شد و متوجه شدم باید خودم، دوستانم، اطرافیانم و کارهام رو برای استفاده بهتر از زمان مدیریت کنم و نه خود زمان رو. همین یک جمله به ظاهر ساده باعث تغییر پارادایم فکری م به مقوله زمان شد.
    سعی کردم به جای زمان، ارتباطاتم رو مدیریت کنم. قبلا لیست کارهام رو بر اساس زمان فهرست می کردم و تیک میزدم اما الان لیست کارها رو بر اساس اهمیت اونها در ارتباطم با محیط اطراف پیش می برم.
    به این واسطه خیلی از رفت و آمدهای بی فایده حذف شده. تعاملات بی هدفم کمتر شده. استفاده از شبکه های مجازی در بعضی موارد به زیر ۴ ساعت در طول شبانه روز کاهش داشته و بعضی مواقع هم هدفمند و مرتبط با ماموریت شخصی زندگی م شده. به کارهایی می رسم که برام ارزش افزوده بیشتری داره و بهره وری زندگی م رو بالاتر برده.

    * (دوره IMI-MBA-1)

    پاسخ
  13. محمدشریف رجبی
    محمدشریف رجبی گفته:

    بعد از شرکت در دوره مدیریت زمان در حوزه های زیر از کلاس فوق متاثر شده ام.
    ۱- ارزش زمان و وقت رو کاملا درک کرده ام. مثلا برای هر روز برنامه دقیق در دفترچه یادداشت دارم.
    ۲- از کارهایی که دست آورد مالی یا معنوی برایم ندارند پرهیز میکنم. مثلا برخی از اپلیکیشن های اجتماعی را حذف یا بسیار محدود کرده ام.
    ۳- نگرش من نسبت به ارزش زمان از دانستن به مرحله درک کردن رسیده. به همین منظور از وقت های مرده مانند ترافیک و غیره جهت گوش دادن به کتاب صوتی استفاده میکنم.

    پاسخ
    • مسعود مهربانی ( emba42)
      مسعود مهربانی ( emba42) گفته:

      سلام و احترام
      آشنایی با مدیریت زمان به صورت خلاصه می توان گفت این موارد برای من مشخص شد:
      ۱. با ثبت وقایع روزانه دید دقیق تری از وقایع بدست آوردم.
      ۲. متوجه زمان هایی که استفاده نادرست و یا بلا استفاده بود شدم.
      ۳. با محاسبه و توجه به این زمان ها متوجه این موضوع شدم که می توان با استفاده از زمان های هرچند کوچک در روز نتایج بزرگ در روز گرفت.
      ۴. استفاده موازی از برخی از زمان ها مثلا موقع رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی مطالعه یا تماشای فیلم هم داشته باشم
      ۵.توجه به مسئله تنظیم خواب و سایر موارد فردی برای استفاده بهتر از زمان
      و به طور خلاصه با مدیریت زمان می توان گامی بزرگ برای پیشرفت فردی و گروهی داشت و بهره برداری از زندگی با کیفیت و کمیت بهتری مورد استفاده قرار می گیرد.

      پاسخ
  14. عرفان شریف زاده - دوره اول ام بی ای رسمی سازمان مدیریت صنعتی
    عرفان شریف زاده - دوره اول ام بی ای رسمی سازمان مدیریت صنعتی گفته:

    با عرض سلام و احترام
    اگر چه موضوع مدیریت زمان در کلاس MBA رسمی سازمان IMI به جهت محدودیت زمان، کوتاه برگزار شد ولی مفاهیم و اصول کاربردی آن به طور کامل بیان شد.
    بدون اینکه جزئیات رو در مورد نحوه اجرای مدیریت زمان در زندگی شخصی خودم بخوام بگم، میرم سراغ دستاورد اون. مهمترین دستاورد برای من برقراری تناسب بین زمانی که برای کارم میگذارم و زمانی که برای همسر و فرزندم می گذارم هست. البته این مسیر رو باید ادامه بدم تا بتونم زمان کافی برای فعالیت های ورزشی و غیره نیز متناسبا ایجاد کنم.
    مرحله بعدی برای من کاهش زمان صحبت های غیر کار وغیر مهم با همکاران در محل کار است. با بررسی اون مطمئن شدم که چه ظلمی به وقتم دارد می شود :)
    به نظر می رسه همواره این راه ادامه داره و بهبود مستمر انتها نداره.
    ممنون از اینکه سخاوتمندانه به ما یاد دادید.

    پاسخ
  15. پویا داوری منزه
    پویا داوری منزه گفته:

    استفاده از نرم افزار اندرویدی addictometer phone
    روش تبدیل زمان تخصیصی هر کاری(مثلا استفاده از موبایل) از کل هفته به روزهای کاری و تعمیم به ساعات کاری ماهیانه و سالیانه جذاب بود برام.با این مدل و نصب اپلیکیشن متوجه شدم ۶ ماه کاری من دارم از موبایلم استفاده میکنم چیزی که عمیقا برام باور پذیر نبود (خخخخ). بعدش ب راحتی تونستم استفاده از گوشیمو خیلی کم کنم .قبلا هم خیلی میشنیدم زیاد استفاده میکنم و مقاومت داشتم ب موضوع اما اینبار پذیرفتم و اجرا کردم.فقط یکم همکارا و رفقا الان ازم شاکین چون مثل قبل در لحظه جواب نمیدم ولی خودم کلی وقت خوب باز کردم برا خودم.تصمیم خوبی بود برام
    پویا داوری منزه
    رشته مدیریت کسب و کار-دوره رسمی- سازمان مدیریت صنعتی

    پاسخ
  16. amirhossein sharifi
    amirhossein sharifi گفته:

    امیرحسین شریفی از دوره مدیریت کسب و کار رسمی سازمان مدیریت

    قسمت جالب کلاس برای من فیدبک گرفتن از نرم افزار screen time گوشیم بود .و متوجه شدم چه زمانهایی رو به کارهای غیرضروری اختصاص میدم.
    با تشکر

    پاسخ
  17. حمیده امامی
    حمیده امامی گفته:

    نکته ای که در این دوره در مدیریت زمان به من کمک کرد، توجه به زمان استفاده از ابزارهای الکترونیکی مثل موبایل و میزان حضور در شبکه های اجتماعی بود که با کنترل زمان حضور در شبکه های اجتماعی، زمان مناسبی برای اموری چون مطالعه ایجاد شده است.

    پاسخ
  18. محمد علی نادری
    محمد علی نادری گفته:

    تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی من:

    ۱- ثبت فعالیت های روزانه و رتبه بندی آن ها به من کمک کرد تا متوجه شوم که میزان زیادی از وقت خود را صرف کارهای بی اهمیت می کردم
    ۲- کارهای خود را رتبه بندی کرده و کارهای مهم را با توجه به اهداف و ارزش هایم شناسایی کردم
    ۲- کارهای بی اهمیت خود را به زمان های مرده منتقل کردم، مثل چک کردن شبکه های اجتماعی در تاکسی و …
    ۳- با تهیه کتاب های صوتی زمان های رفت و آمد و رانندگی را تبدیل به زمان کتابخوانی کردم
    ۴- کارها را در سطح مطلوب انجام میدهم و اصراری بر انجام کار با بیش از کیفیت مورد قبول و نیاز ندارم و در عوض به کارهای مهم بیشتری میرسم

    محمد علی نادری
    دوره مدیریت کسب و کار – سازمان مدیریت صنعتی
    تابستان ۱۳۹۸

    پاسخ
  19. علی احمدی
    علی احمدی گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام

    نظر به اهمیت موضوع مدیریت زمان و کاربرد آن در زندگی شخصی و کاری بنده، احساس کردم بعد از گذراندن دوره می توانم با استفاده از تکنیک هایی که برای یادداشت کردن فعالیت های روزمره و زمان آنها به دست آوردم در زندگی خودم استفاده کنم. در ابتدا نرم افزار Anti Social را نصب کرده و با استفاده از آن متوجه زمانی که در اینترنت به هدر می دادم شدم فلذا موفق به ذخیره حجم زیادی از زمان گشتم.

    با تشکر از زحمات شما

    رشته مدیریت کسب و کار-دوره رسمی- سازمان مدیریت صنعتی
    علی احمدی

    پاسخ
  20. شبنم بلاغی
    شبنم بلاغی گفته:

    کارگاه مدیریت زمان به انسان نشان می دهد که چقدر وقت و لحظات زیادی در زندگی وجود دارد که از آن غافلیم, چه بسیار تایم هایی که به بطالت می روند و امور مرتب به پشت گوش می افتند و جمع می شوند و در لحظات دقیقه آخر فضایی چگال از کارها و برنامه های عقب افتاده وجود دارند که انسان حس می‌کند هیچ تایمی برای حل کردن مسائل و انجام امور محول شده ندارد.

    کارگاه تجلی گر ناکامی های ناشی از کمبود زمان بود و برای این موضوعات راه حل های هرچند ساده و دم دستی اما اثرگذار داشت.
    تبلور آموخته های کارگاه در انجام مرتب امور و حل به موقع مسائل, سر زمان رسیدن به جلسات, مهمانی ها و برنامه ها بود مضاف بر آنکه نظمی جدید و استوار در زندگی ترتیب می دهد.
    کارگاه ,اصول تصمیم گیری به هنگام و سبک مدیریت پویا را نیز می آموزد

    پاسخ
  21. علی احمدی
    علی احمدی گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام

    بنده توانستم با استفاده از موضوعات و مفاهیمی که در این دوره آموزش دیدم کار های زیر را انجام دهم:
    ۱. استفاده از نرم افزار های شبکه های اجتماعی برای مدیریت وقت
    ۲. استفاده از روش یادداشت برداری منظم از فعالیت های روزانه و ثبت زمان های دقیق انجام کار ها
    ۳. استفاده از زمان های هدر رفته صبح

    پاسخ
  22. محمد صابر نعمتی (دوره رسمی MBA سازمان)
    محمد صابر نعمتی (دوره رسمی MBA سازمان) گفته:

    به طور خاص بخشی که مربوط به حساب و کتاب های زمان های پرت در زندگی ام به ویژه مشغولیت به استفاده از شبکه های اجتماعی توجهم را جلب کرد و تلنگری به وضع موجودم بود. به کمک ابزارهای مدیریت استفاده از این شبکه ها، زمان صرف شده برای این کار را مدیریت کردم و حس من این است که انگار زمان جدیدی به زندگی ام اضافه شده است. :)
    همچنین عادت داشته ام در گذشته که خود را در جریان ریز اخباری قرار دهم که شاید دانستن آنها اثر چندانی در زندگی ام ندارد. در حال ترک این عادت هستم هر چند ساده نیست و امیدوارم به مرور زمان اصلاح شود.

    پاسخ
  23. سید مرتضی سبحانی
    سید مرتضی سبحانی گفته:

    سعی دارم بتوانم با استفاده از برنامه های معرفی شده برای موبایل از مقدار زمان پرت خود کاهش دهم.
    سید مرتضی سبحانی
    مدیریت کسب و کار

    پاسخ
  24. علیرضا حیدر-دوره رسمی mba سازمان
    علیرضا حیدر-دوره رسمی mba سازمان گفته:

    بنده با توجه به مطالب کلاس شما. در طول یک هفته کاملا رفتار های طبیعی روزانه ی خود را داشتم و انها را یادداشت کردم.
    بعد از این مدت متوجه شدم که زمان زیادی از من در طول روز تلف میشود که از ان پس با نوشتن روزانه فعالیت هایم سعی در کاهش این زمان دارم

    پاسخ
  25. مهدی برادران
    مهدی برادران گفته:

    بنده پس از گذراندن این دوره سعی کردم استفاده از گوشی همراه خودم رو زمان بندی کنم و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی رو زمان بندی کنم.
    مسله مهم دیگه که سعی کردم از این دوره برداشت کنم عدم توجه به اخبار غیر ضروری و غیر مرتبط با من که من نمی تونم تاثیری در روند اون امر داشته باشم.
    البته نهادینه کردن این امور در زندگی نیاز به تمرین داره که به مرور زمان انجام پذیر خواهد بود.

    پاسخ
  26. امین مهرزاد
    امین مهرزاد گفته:

    با سلام و تشکر
    بنده تلاش بیشتری در زمینه کاهش زمان استفاده از گوشی به خرج دادم
    علاوه بر اون سعی کردم با همکارانی که وارد اتاقم میشن و وقتم رو میگیرن به نحوی برخورد کنم که متوجه بشن چقدر زمان از من میگیرن

    پاسخ
  27. سعید میرزایی
    سعید میرزایی گفته:

    با سلام خدمت استاد محترم
    بنده با یاد گرفتن مدیریت زمان در این دوره بسیار در زندگی شخصی خودم به زمان اهمیت میدم در صورتی که قبلا اینجوری نبودم خیلی وقت هدر میدادم ولی الان فهمیدم که وقتهای بیکاریمو کتابهایی که باید قبل از مرگم بخونم شروع کنم به خوندن و همچنین بصورت عینی در محل کار با خوشرویی و سیاست از غیبت کردن با همکارهایم که معمولا در طول روز ۲یا ۳ساعت میان پیش من وشروع میکنن به حرافی جلوگیری کردم و خیلی خوشحالم که وقتم از این به بعد به بطالت نمیگذره امیدوارم همه آدمها در طول زندگیشون این نکته را در نظر بگیرن که انسان یکبار بیشتر زندگی نمیکنه پس چه بهتر که تا موقع مرگ از زمانش به نحو احسن استفاده کنه

    پاسخ
  28. منصور شفیع بیک
    منصور شفیع بیک گفته:

    مرتب کردن روز میز خودم در اداره
    اولویت بندی کارها مهم در اداره
    استفاده کردن از زمان های هدر رفته
    استفاده بیشتر با خانواده و تفریح بیشتر برای استراحت خودم

    پاسخ
  29. منصور شفیع بیک
    منصور شفیع بیک گفته:

    کم کردن مزاحمت همکاران بیکار
    صحبت نکردن زیاد به خاطر مشغله کاری
    تلفن های بی مورد همکاران
    استفاده کمتر با موبایل

    پاسخ
  30. راشین طاهری
    راشین طاهری گفته:

    با سلام و سپاس
    با توجه به اینکه در گذشته دوره مدیریت زمان را گذرانده بودم و به طور معمول هم مشکلی در مدیریت زمان نداشتم وکم کردن موارد اتلاف وقت نداشتم ولی بیشترین مشکل من در استفاده از زمان مدیریت شده بود و این زمان را بیشتر با کارهایی مثل دیدن تلویزیون و یا گپ زدن با دوستان هدر می دادم. در این دوره متوجه شدم یکی از مراحل مدیریت زمان هدف گذاری برای زمان های ایجاد شده هست که با جایگزینی دوره های ورزشی، خواندن کتاب و یا حتی دیدن انتخابی فیلم، استفاده بهتری از زمان می برم.

    پاسخ
  31. سمیرا شارقی
    سمیرا شارقی گفته:

    من اهدافم رو میدونستم، فقط زمانبندی هاش رو فیکس کردم که طبق قانون پارکینسون کش پیدا نکنه.مدت تلویزین دیدن رو کم کردم زمان کتاب خوندن رو تو برنامه روزانم فیکس کردم. زمان باشگاهو تو برنامه هفتگی فیکس کردم. ارتباطم با افرادیکه روزانه وقتمو تلف میکردن مدیریت کردم.

    پاسخ
  32. حامد بخشی پور
    حامد بخشی پور گفته:

    بنده پس از شرکت در این دوره سعی کردم زمانهای مرده ای که خیلی به چشم نمی آمد ولی در طول روز به چندین ساعت می رسید رو کم کنم، همچنین نوشتن کارها و اولویت بندی برای اونها به من کمک کرد که کاری از زیر دستم در نره و کارهای با الویت بالا رو در کمترین زمان و با دقت بالا و در تایم های که تمرکز بیشتری دارم انجام بدم.

    پاسخ
  33. ندا میزانی
    ندا میزانی گفته:

    با سلام و سپاس
    به ارزش واقعی زمان پی بردم و برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و انجام دوباره کاری ها در محل کار ، روال مشخصی را برای خودم تععین کردم یعنی قرار گذاشتم که درخواست انجام کارها تنها از طریق ایمیل باشد نه حضوری و تلفنی.
    مصصم شدم که برای حفظ تعادل در همه جوانب زندگی ورزشم را ادامه دهم.

    پاسخ
  34. حامد یونسی
    حامد یونسی گفته:

    با سلام و احترام خدمت همه دوستان گرامی
    تاثیرات کارگاه آموزشی مدیریت زمان برای من موارد زیر می‌باشد.
    • با انجام کار کلاسی شماره ۱، ۲ و ۳ تفاوت خواسته، رویا و هدف را متوجه شدم.
    • ایجاد فهرست مواردی که در آن تعلل داشتم و نوشتن دلیل‌های آن، دید بهتری برای انجام آنها دارم.
    • نمودار اهمیت و فوریت تاثیر خوبی برای زمانبندی و انجام فعالیت‌ها برای من داشت.

    پاسخ
  35. فاطمه کیافر
    فاطمه کیافر گفته:

    با توجه به گذراندن دوره و نوشتن کارهای روزانه متوجه شدم که توالی و الویت برخی از کارهایم نیاز به بازنگری دارد که با تغییر آن تقریبا دو ساعت زمان برای کارهای مهتر ازاد کردم همچنین با توجه به کنترل زمان حضورم در فضای مجازی موفق به کاهش یک ساعتی حضور در فضای مجازی شده ام و به این ترتیب کارها و برنامه های روزانه خود را در جهت استفاده بهینه از زمان سوق دادم .

    پاسخ
  36. محمد میرمعزی - سازمان مدیریت صنعتی- دوره EMBA39
    محمد میرمعزی - سازمان مدیریت صنعتی- دوره EMBA39 گفته:

    با سلام و درود خدمت استاد ارجمند جناب آقای مهندس مومن خانی ؛

    پس از طی دوره آموزشی مهارتهای نرم و دوره مدیریت زمان موارد ذیل برای من روشنتر گشت که برای آنها تغیراتی رو برنامه ریزی نمودم :
    – نوشتن فرم گزارش فعالیتهای روزانه : متوجه شدم که تعداد زیادی از کارهای روزانه که انجام میدهم ، از طرف دیگران(علی الخصوص پرسنلم) به من اضافه میشود که از پیش برایش هیچ وقتی در نظر نگرفته بودم و باعث میشد که از کارهای اصلی و ضروری خودم عقب بیفتم و مجبور بشم از بخش دیگری از زندگیم (مثل وقت خانوادم) بزنم و به انجام آنها بپردازم.که وقتی این رو متوجه شدم ساعت مشخصی روزاته خالی گذاشته و به مسئل دفترم گفتم که هر کس من رو کار داره در اون ساعتها تشریف بیاره .
    – موارد زائدی مثل تعارفهای بی مورد ، برخاستن پرسنل در هنگام ورود مدیران (که تمرکزشون رو میگیرفت) و … حذف کردم.
    – زمان با کیفیت بیشتری رو در قسمت “خانواده” اختصاص دادم بدلیل اینکه وقتی گزارشات یکی دو هفته ایم رو مطالعه میکردم دیدیم که خیلی زمان کوتاهی به آنها اختصاص داده بودم. و موقعی که تو خونه بودم دیگه گوشی رو حذف کردم و به اصطلاح حضور در کنار اونها رو تجربه کردم که مدتی بود ازش دور بودم . (Mindfulness)

    و خیلی موارد دیگر که دراین مقال نمیگنجه.

    با سپاس مجدد فراوان

    پاسخ
  37. نیما نفاس - دوره 39 EMBA سازمان مدیریت صنعتی
    نیما نفاس - دوره 39 EMBA سازمان مدیریت صنعتی گفته:

    ۱. مهمترین تاثیر در رابطه با اولویت دهی است که بر پایه یتقسیم بندی اقدامات اجرایی در چهارچوب “کار های مهم” و “کارهای فوری” که منجر به ایجاد چهار بخش در خصوص روش اقدام در ترکیب های مختلف این بخشبندی گشته است.
    ۲. همچنین تفکر و ریزبینی در مورد زمان های اختصاص داده شده برای حضور در فضای مجازی مطالعه ه و یا تماشا کردن تلویزیون در زندگی خصوصی نیز گشت است که با دیدگاه تجمیعی برای کل سال است و تلاش می شود از افراط و تفریط در این زمینه جلوگیری شود.

    پاسخ
  38. علی صادقی - دوره 39 مدیریت اجرایی
    علی صادقی - دوره 39 مدیریت اجرایی گفته:

    تاثیر دوره مدیریت زمان بشکل عینی برای من باعث شد با کم کردن دیدن تلویزیون و همینطور کم کردن حضور در شبکه های اجتماعی از طریق گوشی موبایل ، به خواندن کتابهایی که دوست داشتم زمانی بخوانم ، بپردازم .با حذف مواردی که از اولویت کمی برخوردار بوردند توانستم وقت بیشتری برای انجام کارهای مهمتر داشته باشم .جالب اینجاست که بسیاری از این کارها در ابتدا خیلی مهم بنظر نمی آمد ولی با حذف آنها وقت خوبی آزاد شد .در محیط کار از تماسهای تلفنی گرفته تا زمان ناهار و صحبت با همکاران تا در منزل از جمله زمان اختصاص داده شده به استراحت ، تماشای تلویزیون و حتی خرید .

    پاسخ
  39. مجید اسدی
    مجید اسدی گفته:

    سلام و عرض ارادت
    آموزه های این درس باعث شد بفهمم تقریبا برای همه کارهایی که واقعا دوست دارم انجام دهم، وقت دارم. فقط کافی است حواسم به نشتی هایی که وقتم به حدر می رود باشد.
    آموزه های این درس به اضافه آموزه های دارن هاردی در کتاب اثر مرکب چه انقلابی در بالا بردن بهره وری آدم ایجاد می کند، اگر به دست توانمند سهل انگاری سپرده نشود.

    پاسخ
  40. محمد شهبا دوره 39 EMBA
    محمد شهبا دوره 39 EMBA گفته:

    با سلام
    تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی:
    ۱- پیدا کردن زمان مناسب حرکت از منزل به سمت محل کار و بالعکس جهت مواجه نشدن با ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی تهران، که کمترین زمان را در راه باشم.
    ۲- مرتب کردن روی میز کار و کم کردن کاغذ انباشته روی میز.
    ۳- دسته بندی انجام مکاتبات براساس میزان ارجحیت.
    ۴- هر روز صبح نوشتن کارهایی را که باید امروز انجام دهم.
    ۵-

    پاسخ
  41. محمد شهبا دوره 39 EMBA
    محمد شهبا دوره 39 EMBA گفته:

    با سلام
    تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی:
    ۱- پیدا کردن زمان مناسب حرکت از منزل به سمت محل کار و بالعکس جهت مواجه نشدن با ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی تهران، که کمترین زمان را در راه باشم.
    ۲- مرتب کردن روی میز کار و کم کردن کاغذ انباشته روی میز.
    ۳- دسته بندی انجام مکاتبات براساس میزان ارجحیت.
    ۴- هر روز صبح نوشتن کارهایی را که باید امروز انجام دهم.

    پاسخ
  42. آرش زاهدی گلپایگانی
    آرش زاهدی گلپایگانی گفته:

    ۱ استفاده از زمان ایاب و ذهاب برای یادگیری توسط کتاب یا پاد کست ۲ منظم کردن ساغات استفاده از شبکه های اجتماعی ۳ مرتب کردن میز کار ۴ استفاده از چک لیست

    پاسخ
  43. آرش زاهدی گلپایگانی
    آرش زاهدی گلپایگانی گفته:

    ۱ .استفاده از زمان ایاب و ذهاب برای یادگیری توسط کتاب یا پاد کست ۲ .منظم کردن ساغات استفاده از شبکه های اجتماعی ۳ .مرتب کردن میز کار ۴ .استفاده از چک لیست ۵ استفاده و مشاوره از متخصصین

    پاسخ
  44. بیتا مسرتی
    بیتا مسرتی گفته:

    با سلام،

    این دوره تاثیر بسیار زیادی در زندگی کاری و شخصی من گذاشته است.ابتدا یاد گرفتم که برای مدیریت زمان باید نگرش جدید به زمان داشته باشم و مهمترین نکته این است که هدف گذاری قلب مدیریت زمان است و در این راستا برای رسیدن به اهدافم اولویت بندی می کنم و مهمترین کارهایم را در روز در اولویت بالاتری قرار می دهم وبرنامه ریزی می کنم که چه زمانی را صرف چه کاری بکنم.به کارهایم نظم بیشتری داده ام و یادگرفته ام کارهایم را سریع تر انجام بدهم و برای کارهای کم اهمیت زمانی را اختصاص نمی دهم.به طور مثال در طول روز روی یک تخته وایت برد که در محل کار دارم کارهایم را براساس اولویت می نویسم و برنامه ریزی می کنم که چه زمانی را برای هر کدام اختصاص بدهم وبراین اساس برای کارهایی که ضرورتی ندارد زمانی را در نظر نمی گیرم.یکی از کارهایی که به واسطه این دوره ترک کردم نگاه کردن بیش از اندازه به موبایلم بودکه وقت و تمرکز زیادی را از من می گرفت و اکنون سعی می کنم در طول روز در ساعات مشخصی گوشی خود را چک کنم و مورد بعد اینکه اگر مشغول کاری هستم و کسی بدون اینکه از من اجازه گرفته باشد بخواهد به اتاق من بیاید و با من گپ بزند یا با من تلفنی به مدت زیادی حرف بزنداز او عذرخواهی می کنم و تاکید می کنم که مشغول کار مهمی هستم و در زمان دیگری با او صحبت می کنم.در پایان از شما بابت این دوره مفید تشکر می کنم.

    پاسخ
  45. مریم شهنه ثابت
    مریم شهنه ثابت گفته:

    استفاده از زمان های تلف شده مثل تایم های رانندگی طولانی برای فعالیت های همزمان مثل گوش دادن به پادکست یا کتاب صوتی
    همراه داشتن مقالات برای زمان های کوتاه بدون استفاده
    کمتر کردن ساعات حضور در شبکه های اجتماعی
    تهیه چک لیست روزانه و هفتگی
    انجام کارهای عقب ماده که ایجاد درگیری ذهنی میکرد

    پاسخ
  46. مینا التجائی
    مینا التجائی گفته:

    واگذاری کارهایی که فرد دیگری میتواند به جای من انجام دهد
    منظم کردن فضای کار و منزل
    لیست کردن کارها و اولویت بندی
    جدا کردن تایم تماس های ضروری از تماس های غیر ضروری و محدودیت در تایم مکالمه تلفنی
    محدودیت در تایم حضور در شبکه های اجتماعی

    پاسخ
  47. مهیار مرشدی
    مهیار مرشدی گفته:

    قشنگ ترین نکته کابردی که طول دوره مدیریت زمان فرا گرفتم، محاسبه واقعی ارزش کارهایی که انجام میدهیم در راستای اهدافمون و اینکه آیا کاری که واقعا انجام میدهیم مستقیما ارزش ساز است، به این واسطه سعی کردم بسیاری از اتلاف وقت ناشی از جابجایی را کاهش دهیم و که این امر باعث افزایش انرژی کاری، بالا رفتن راندمان کاری و حتی کاهش استرس شده است. و نکته دوم برنامه ریزی و پرداختن به همه ابعاد زندگی و ایجاد تعادل که به سلامت ذهن وجسم بسیار کمک میکند.

    پاسخ
  48. marjan rahimi
    marjan rahimi گفته:

    ۱- با مدیریت زمان وقت و زمان بیشتری برای کارهایی که مورد علاقه ام هست را می توان پیدا کرد مثل ورزش کردن و کارهای دستی و هنری – گذراندن وقت بیشتر در کنارخانواده و دوستان
    ۲-استفاده کمتراز تلفن همراه
    ۳- استرس کمتر با استفاده از آموزش های این دوره ها
    ۴-استفاده درست تر و هدفمند تر از زمان برای ایجاد حال بهتر

    پاسخ
  49. صادق حاجی
    صادق حاجی گفته:

    ثبت فعالیت های روزانه و رتبه بندی آن ها به من کمک کرد تا متوجه شوم که میزان زیادی از وقت خود را صرف کارهای بی اهمیت می کردم
    کارهای خود را رتبه بندی کرده و کارهای مهم را با توجه به اهداف و ارزش هایم شناسایی کردم
    با کتاب های صوتی زمان های رفت و آمد و رانندگی را تبدیل به زمان کتابخوانی کردم
    کارها را در سطح مطلوب انجام میدهم و اصراری بر انجام کار با بیش از کیفیت مورد قبول و نیاز ندارم و در عوض به کارهای مهم بیشتری میرسم
    برای بخش های دیگه زندگی نثل خانوتده و دوستان و تفریح و خودسازی وقت بیشتری پیدا کردم … حتی استراحت

    پاسخ
  50. علیرضا یارلو
    علیرضا یارلو گفته:

    حقیقت امر این است که قبل از حضور در دوره آموزشی مدیریت زمان در این خصوص هم مقداری مطالعه کرده بودم و هم از دیگران مطالبی شنیده بودم ولی راستش مشکل اصلی اینجاست که همش به دنبال یه زمان مناسب برای شروع کارهایی که در سر داشتم بودم
    اما مسئله اصلی اینجا بود که کارهایی را که به دنبال انجام آنها بودم توی سرم بود نه روی کاغذ و نه در جای دیگری
    مدتی از دوره که گذشت شروع کردم کارهام رو نوشتم. اونها رو اولویت بندی کردم. بعد دیدم بعضی هاش اصلاً کار نیست. همینجوری یه مطلبی تو ذهنم رو مشغول کرده بدون اینکه اهمیتی داشته باشه
    خلاصه بگم شروع کردم به برنامه ریزی و هدف گذاری و تعیین اولویت ها، ایجاد یک انضباط شخصی برای خودم و بعد هم به تدریج شروع کردم به انجام کارها بصورت موثر و البته نه با شتاب (به قول خودتان از کارهای کوچیک، کوچیک شروع شد)
    بعد کارهام رو تفکیک کردم و بررسی کردم برای انجام هر کدون چه چیزی نیاز دارم. حقیقت امر این بود که بیشتر از هر چیزی برای انجام کارهایی که دوست داشتم یه روزی انجام بدم یا کارهای روزمره ای که انجام آنها ضروریست مهمترین چیز خودمون هستیم.
    بنابراین شروع کردم کارهام رو گروه بندی کردم و بعد بررسی کردم برای انجام هر کدوم آنها چه چیزی نیاز دارم. بعضی از اون کارها نیازمند توان فیزیکی بود، بعضی ها هم با کار فکری قابل انجام بود. بعضی از اونها هم نیازمند آرامش روحی و روانی بود.
    بنابراین سعی کردم کارهام رو به گونه ای تقسیم کنم که بتونم تو هر روز به قسمتی از اونها بپردازم. مثلاً چند کار که نیاز به گذاشتن توان جسمی زیاد بود رو تو یک روز انجام ندادم. یعنی کارهام رو که تقسیم بندی کردم شروع کردم تو هر روز یک کاری که نیاز به انرژی جسمی بود رو در کنار یک کاری که نیاز به انرژی فکری بود قرار دادم.
    جناب مومن خانی شاید باورتون نشه ولی تو این مدت کوتاه بعضی از کارهای که می خواستم بعداً انجام بدم خودش به مرور در حال انجامه. برای خودم هم خیلی جالب بود. مثلاً کارهایی که به انرژی جسمی نیاز داشتند. خوب همین موضوع باعث شد من قدری هم ورزش رو شروع کنم(می تونم بگم اصلا ورزش نمی کردم) به موقع غذام رو بخورم و حتی برای خوابم هم برنامه ریزی کنم و سر موقع بخوابم.
    یا مثلاً دوست داشتم به همه چیز خوش بین باشم.(من معمولاً نکات منفی رو بیشتر از نکات مثبت می دیدم) الان مدتی هست که بدون اینکه اقدام خاصی کرده باشم با انجام همین کارهای کوچیک به مسائل خوش بین تر شدم. چرا که خیلی از کارهایی که اصلا وقت انجام اونها رو نداشتم داره به صورت اتوماتیک انجام میشه. از شما هم بابت خوبی هاتون ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ
  51. شایان حمیدیان
    شایان حمیدیان گفته:

    یکی از مثال های عینی که تأثیر این دوره را در زندگی شخصی اینجانب نشان می دهد، توجه بیشتر به زمان استفاده از تلفن همراه می باشد. با دقت در میانگین زمانی که در روز صرف استفاده از شبکه های اجتماعی می کردم، حداقل ۲ ساعت صرفه جویی زمانی ایجاد شد که این زمان را به یاد گیری زبان اختصاص دادم و مسلما در آینده نتیجه مورد نظر را دریافت خواهم نمود.

    پاسخ
  52. محمد آزرم
    محمد آزرم گفته:

    مهمترین دستاورد مدیریت زمان برای من، درک موقعیت خودم در زمان است و سعی می کنم تا هرچه بیشتر به مقوله مدیریت “خود” درزمان خودآگاهی داشته باشم. این دوره باعث شد تا بسیاری از کارها را در زمان کمتر و با کیفیت بهتر انجام بدم. از کارهای سازمانی گرفته تا برنامه ریزی برای کارهای شخصی و حالا این طور احساس می کنم که زمان بیشتری در اختیار دارم و کارهایی که مدت ها فرصت انجامشان را نداشتم، با تمرکز و مدیریت بر خود در حال انجام هستند.

    پاسخ
  53. سمانه عبداله نژاد
    سمانه عبداله نژاد گفته:

    با سلام
    بنده با حضور در کلاس مدیریت زمان توانستم زمانهای هدررفته خود را کشف کرده و زمان لازم برای انجام کارهای مورد علاقه ام را پیدا کنم مثل ورزش، نقاشی، خواندن کتاب. و همچنین کارهای خود را اولویت بندی کرده و کارهای غیرضروری را از زندگی ام حذف کردم مثل کارکردن زیاد با تلفن همراه.

    پاسخ
  54. منا گلین براری
    منا گلین براری گفته:

    با نصب نرم افزارهای مدیریت زمان بر روی تلفن همراه متوجه شدم که بخش قابل توجهی از زمان رو در شبکه های اجتماعی میگزرانم و با کم کردن این زمان توانستم وقتی رو برای کتاب خواندن بگزارم
    در زمان رفت و برگشت از محل کار ، کتابهای صوتی گوش میکنم تا از این زمان بیشترین استفاده رو کرده باشم

    پاسخ
  55. سعید نوری نژاد
    سعید نوری نژاد گفته:

    چندین تاثیر چشمگیر توی زندگی من ایجاد شد :
    ۱.بعد از آموزش و فهمیدن ارزش وقتی که روزتنه در اختیارم هست نرم افزاری روی موایل نصب کردم که میزان استفاده از موبایل رو محاسبه میکرد و به آمار ترسناک ۳:۳۰ ساعت در روز رسیدم که تونستم اون رو به روزی نیم ساعت برسونم
    ۲.زمان آزاد شده از ترک شبکه اجتماعی رو به تقویت توسعه فردی اختصاص دادم و در کمال تعجب در هفته اول ۳ کتابی رو مطالعه کردم که یک سال به بهانه گرفتار بودن و عدم وقت کافی رها شده بودند
    ۳.زمان آزاد شده این فرصت رو داد که متوجه بشم فرآیند بعضی کارهای ساده بسیاری وقت از من تلف میکنند بطور مثال سرعت تایپ رو افزایش دادم…
    ۴.همیشه در گوشی فایل هایی رو دارم که در صورت گرفتار شدن در موقعیت ترافیک یا مواردی که جایی مجبور هستم که متنظر باشم از زمانم استفاده کنم و جالب تر اینکه از همین روش ۳ دوره صوتی در مدت ۱۳ روز گذراندم.
    ۵.با برنامه ریزی در حوزه های ۶گانه زندگی که در کلاس مدیریت زمان یاد گرفتم در هر حوزه اهدافی تعیین کردم و این خود از پراکندگی ذهنم جلوگیری کرده و تمرکزم روی کارهایم است که این خود بهره وری کارهایم را بالا برده است

    پاسخ
  56. آزیتا قلی پور
    آزیتا قلی پور گفته:

    در مورد تأثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی خود به صورت عینی مثال بزنید.
    – ثبت فعالیتهای روزانه و اولویت بندی آنها (زمانبندی روزانه و هفتگی فعالیت ها)
    – تعریف فعالیتهای مهم به صورت پروژه دارای زمان مشخص
    – با محدود کردن استفاده از شبکه¬های اجتماعی و کمتر کردن صحبت های تلفنی و به جای آن هر روزه مطاللعه می کنم، وقت بیشتری به خود و فرزندانم اختصاص می¬دهم.
    – بعضی روزها صبح زودتر حرکت می کنم تا کمتر در ترافیک بمانم.
    – سپردن بعضی از کارها به دیگران و آزاد کردن زمان برای خودم
    – یادداشت مواردی (فعالیت¬هایی) که باعث اتلاف زمان می شود.

    پاسخ
  57. مهدي خداوردي
    مهدي خداوردي گفته:

    سلام خدمت استاد عزیز
    یکی از اصلی ترین عوامل ویا سارق ین زمان برای من رانندگی یا طی مسیر و یاتردد بین محلکار و منزل و باشگاه ویا کلاس وجلسات کاری بود
    و و به طبع ترافیک شهری مانند تهران تاثیر بسیار زیادی دارد
    که من با مدیریت کردن ساعت تردد موضوع ترافیک را حل کردم و به فکر افتادم که به گونه ایی فاصله بین محل کار و محل زندکیم را کم کرده یا صفر کنم

    پاسخ
  58. صالح مقدم
    صالح مقدم گفته:

    با سلام و احترام
    توجه و آگاهانه نگاه کردن به گذشت زمان از نتایج دوره برای من بود زمان هایی که به بهانه استراحت جلوی تلویزیون میگذرد یا در شبکه های اجتماعی برای در جریان اخبار قرار گرفتن، معاشرت های طولانی و بیحاصل به بهانه روابط اجتماعی و بطور کلی کارهایی که میتوان با تمرکز بر نتیجه، بهتر و با راندمان بیشتری انجام داد و از سوی دیگر زمان تلف شده ای که میتوانیم از آنها استفاده مطلوبی کنیم مانند گوش کردن کتاب یا آموزش دیدن در حین رانندگی و ترافیک که امیدوارم در طول زمان اثرات فوق العاده ای برایم داشته باشند با تشکر از شما استاد گرامی.

    پاسخ
  59. هادی جان فدا
    هادی جان فدا گفته:

    با سلام و احترام
    با اینکه من تاحدود قابل توجهی منظم و حساس به برنامه ریزی و مدیرت کارها و زمان بودم ولی انصافا کارگاه مدیریت زمان به شدت سنسورهایی ذهنی من را نسبت به جلوگیری از اتلاف وقت و زمان حساس تر شده و پس از دوره سعی در به کاربستن تکنیک ها و مفاهیم ان دارم و تغیرات زیادی را در مدل عادت های من ایجاد کرده است ولی بارزترین انها که میتوانم به ان اشاره کنم ۱*جلوگیری و خودداری از مالتی تسکینگ یا انجام چند کار به صورت همزمان که به شدت باعث افت کیفیت ،اتلاف وقت میشود
    ۲* مدیریت و زمانبندی اموری که با تلفن همراه انجام میشود و پرهیز از استفاده دائمی از ان
    با تشکر فراوان

    پاسخ
  60. عظمت دوستدار
    عظمت دوستدار گفته:

    EMBA-42
    بعد از شناسایی ۱۱ موردی که موجب اتلاف وقتم می شدند، سعی کردم به طور آگاهانه خودم و به تبع آن اطرافیانم را مدیریت کنم و در نتیجه الان:

    ۱) اولین کاری که کردم مراجعه به پزشک و انجام چکاپ سالانه ام بود که به تعویق می انداختم.

    ۲) اهدافم رو مشخص و اولویت بندی کردم و هر کاری رو که در جهت اهدافم نباشه، در انتهای لیست قرار دادم.

    ۳) وقت بیشتری برای تولید محتوا و تمرکز بر امور تدریس و توسعه کارم صرف می کنم.

    ۴) هنگام مکالمه تلفنی ،حواسم به ساعت هست و به موقع مکالمه را به اتمام می رسانم.

    ۵) در تایم break بین کلاس ها، از تکنیکی که یاد داده بودید استفاده می کنم تا از زمان استراحتم، استفاده کنم.

    ۶) کلاس های حضوری را به حداقل رساندم و قصد دارم با اِعمال تخفیف، شاگردانم را به کلاس آنلاین تشویق کنم تا کمتر در رفت و آمد باشم.

    ۷) در مکالمه تلفنی با شاگردانم ، به انها اعلام می کنم که تا چه زمانی می توانیم صحبت کنیم ، همچنین زمان مکالمات غیر مفید شاگرد و اولیا دانش آموز رو به حداقل می رسانم و کنترل می کنم.

    ۸) برای سرعت بخشیدن به کارم، بجای سرچ کردن های بیهوده در گوگل، وقت خود را صرف اموزش اپلیکیشن های لازم برای تولید محتوا می کنم.

    ۹) با معرفی سایت، تلگرام ،اینستاگرام و تلفن کارگزاری به دوستان و اشنایان ، انها را تشویق به پیگیری امور سهامشان نمودم.

    در حال حاضر هنوز کاملا موفق به مدیریت خودم ،آنطور که ایده آل من است ،نشده ام. اما هر روز یک قدم در جهت مدیریت امور و مدیریت زمان بر می دارم. برای مثال:
    ▪︎ پیاده روی و دویدن صبح زود را شروع کردم و به تنهایی برای پیاده روی می روم.
    ▪︎در طول روز ابتدا کاری را که سخت تر و کار اصلی است انجام می دهم ( قورباغه ام را قورت می دهم 🙂)
    ▪︎ قبلا در تلفن زدن خیلی تعلل می کردم و این کار باعث میشد همیشه باری بر روی دوشم باشد ،ولی حالا طی یک زمان مشخص همه ی تماس های تلفنی کاری ام را انجام میدهم.
    ▪︎ برای برگزاری کلاس برای شاگردانم ،به صورت پروژه ای کار می کنم و از روز اول تعداد جلسات و سایر شرایط کار را مشخص می کنم و دقیقا می دانم چه زمانی برای شاگرد جدید، جا دارم.
    ▪︎ دیگر مثل ماه گذشته به صورت افراطی برای معاملات سهام و بررسی اخبار ، وقت نمی گذارم و تعداد سهم هایی که باید بررسی کنم را محدود کرده ام تا به کار اصلی ام که تولید محتواست بپردازم.
    و همچنان برنامه هایی برای استفاده مفید و موثر از زمان دارم و آگاهانه به حضور در لحظه هنگام انجام هر کاری اهمیت می دهم ،تا از زمان کار، تفریح، استراحت، رانندگی، تماشای تلویزیون و … لذت ببرم.

    پاسخ
  61. آناهید عجم پور - دوره 42 رشته EMBA
    آناهید عجم پور - دوره 42 رشته EMBA گفته:

    با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار و ارجمند
    بدینوسیله با توجه به بهره بودن از مطالب مفید ارائه شده توسط حضرتعالی این درس در خصوص ارزیابی زمان بندی روزانه ( یادداشت روند فعالیت ۲ هفته کاری) و رفع اتلاف وقت ، مراتب به شرح ذیل توسط اینجانب به کار گرفته شد:
    ۱- نوشتن گزارش فعالیت های روزانه و هفتگی اعم از شغلی و شخصی – انجام آنها نسبت به الویت
    ۲- نوشتن من ایده آل و من واقعی و محدود کردن زمان هایی که باعث اتلاف وقت ( مانند شبکه های اجتماعی و …) می گردد جهت پرداختن به عوامل ایده آل گرایانه و دلخواه خود
    ۳- اجرای روند ایمیل زدن به ایمیل سازمانی همکار جهت درخواست مذاکره بالای ۵ دقیقه در خصوص کار به منظور یاد دادن به کلیه همکاران که در صورت نیاز به مذاکره ایمیل زده شود که این موضوع باعث کاهش مذاکرات بی مورد همکاران بیکار گردد. ( البته همچنان در بعضی موارد رعایت نمی گردد و مستلزم گذر زمان می باشد که نهادینه گردد)
    (( البته طرز نشستن که جنابعالی فرمودید ، مقدار زیادی کمک می نماید))
    ۴- کاهش زمان جلسات برگزاری آخر تایم اداری هیئت مدیره به صورت پرسش در خصوص تایم انتهایی جلسه ( مدت زمان جلسه ) و همچنین در صورت پراکنده صحبت کردن مدیران برگرداندن صحبت آنها به موضوع مذاکره جلسه

    درود فراوان از بذل توجه

    پاسخ
  62. فرشید خوافی پور دوره 42 مدیریت اجرایی
    فرشید خوافی پور دوره 42 مدیریت اجرایی گفته:

    با سلام و روز بخیر
    مثالی از تاثیر کارگاه امورشی بر زندگی خود :
    بعد از یادداشت برداری از هر ١ ساعت تایم روزانه متوجه شدم که برعکس تفکری که داشتم که با این همه مشغله ، زمانی برای ورزش کردن نمیماند اشتباه است و اتفاقاً کلی زمان دارم به شرط اینکه بعضی کارهای غیرضروری رو حذف کنم مثلا دوستانی که صرفاً جهت گذران وقت خود به دفترم مراجعه میکردند و ساعتی می نشستند و من هم مجبور بودم با انها به گفتگو بنشینم و از هر دری حرف بزنیم رو کاملا حذف کردم و با این کار کلی زمان ازاد کردم که این متاثر از کارگاه اموزشی بود

    پاسخ
  63. بصیر شهریاری
    بصیر شهریاری گفته:

    باسلام
    تأثیر عینی برای من همان جدول برنامه ریزی بود که تازه فهمیدم چقدر عمر باارزش یک ساعته خود را صرف چه چیزهای بیخود و بی نتیجه ای میکردم شبها تا دیر وقت بیدار بودم با گوش همراه
    یک ماه است زودتر می‌خوابم صبح ها سرحال تر هستم و دردهای ناحیه شکم و روده که داشتم خیلی خیلی کم شده اند.
    مدل فکری و ذهنی نسبت به اطرافم تغییر کرده است
    با ارادت فراوان

    پاسخ
  64. بهزاد ظريف بوشهري
    بهزاد ظريف بوشهري گفته:

    درود
    پس از یاداشت برداری مداوم و با دقت طی نزدیک به ۱۰ روز از کارهای انجام شده خودم، چنتا از عوامل اصلی اتلاف وقت خودم را پیدا کردم. به طور مشخص زمان زیادی صرف مطالعه و پیگیری اخبار روزانه و شبکه های اجتماعی می کردم و بسیار بیشتر از تصور مورد انتظار خودم بود. این مسئله باعث حساس شدن من به کاهش صرف زمان برای اخبار و شبکه های اجتماعی شد(از نزدیک به ۲ ساعت در روز به تقریبا ۳۰ دقیقه برای اخبار و ۱.۳۰ به ۴۵ دقیقه برای شبکه های اجتماعی) و زمان بدست آمده را (تقریبا ۲ ساعت و ربع) به مطالعه کتاب های مربوطه در زمینه تخصصی کاری خودم اختصاص دادم.
    با سپاس

    پاسخ
  65. کیوان جعفری جاهد-دوره 42 EMBA
    کیوان جعفری جاهد-دوره 42 EMBA گفته:

    اتفاق خوبی که بعد از گذراندن این دوره در زندگی من افتاد این بود که من به دلیل دوری محل کار و منزل هر روز حدود ۳ ساعت رانندگی می کردم و این در حالی است که تا یکماه دیگه آزمون کارشناس رسمی دادگستری دارم و حجم مطالب آزمون زیاد هست .این کلاس من رو به فکر واداشت که چطور می توانم از این زمان استفاده کنم .
    این بود که به همسرم گفتم کتاب های آزمون را برایم از رو خوانده و ضبط کند تا بتوانم حین رانددگی در ماشین گوش بدهم .
    این باعث شد از این زمان غیر قابل استفاده به نحو احسن استفاده کنم .
    تشکر

    پاسخ
  66. مهدی هاشمی. EMBA42
    مهدی هاشمی. EMBA42 گفته:

    تاثیرهای عینی تا این لحظه:
    ۱. متمرکز شدن روی کاری که باید انجام بدم بخاطر اینکه زمان برای هر کاری تعریف میکنم.
    ۲. کاهش تلف کردن وقت با سوشیال مدیا به کمک برنامه های Timely و addictOmeter Phone و ….
    ۳. بهبود زمان خواب و کیفیت آن

    پاسخ
  67. فاطمه دی دری خمسه مطلق(دوره 42)
    فاطمه دی دری خمسه مطلق(دوره 42) گفته:

    سلام و عرض ادب
    ۱- با ثبت دقیق تمام ساعات در روز متوجه تقسیم بندی مصرف زمان در طول روز شدم
    ۲- متوجه شدم اغلب اتفاق ها، زمان من رو جلو میبرد نه خودم
    ۳- بسیاربیشتر ازچیزی که فکر میکردم با گوشی کار میکنم
    ۴- با آگاهی از این موارد سعی کردم صبح ها را زودتر بیدار بشم و در فضای بدون وقفه بتونم با تمرکز بیشتر کار کنم چون یکی از عوامل اتلاف زمان رو ایجاد پارازیت دیدم
    ۵- سعی کردن به کارهای خارج برنامه نه بگویم
    ۶- برای استفاده از گوشی فیلتر زمان گذاشتم

    پاسخ
  68. مريم شاهسون شهبازي
    مريم شاهسون شهبازي گفته:

    با سلام و احترام
    با گذراندن دوره مدیریت زمان و تمرین وارد کردن تمام فعالیت ها به همراه جزییات آن در برگهای تایم لانگ متوجه شدم که در طول ۲۴ ساعت مشغول چه کارهایی هستم و چه زمانی برایشان صرف کرده ام در نتیجه زمانهایی که به انجانم کارها داده بودم مشخص و برام خیلی جالب بود که در طول روز چه زمانهایی را برای کارهایی که از اهداف و الویت هام دور هست رو انجام میدم و وقت برای کارهای مورد علاقه ام ندارم. با تمرکز روی اهداف و اولویت های مورد نظر و با در نظر گرفتن توانایی و علاقه شخصی توانستم تا حدودی با نظم و ترتیب بیشتری به کارها رسیدگی کنم و تاثیر مثبت آن را در زندگی روزمره حس کنم.

    پاسخ
  69. مريم شاهسون شهبازي
    مريم شاهسون شهبازي گفته:

    با سلام و احترام
    با گذراندن دوره مدیریت زمان و تمرین وارد کردن تمام فعالیت ها به همراه جزییات آن در برگهای تایم لانگ متوجه شدم که در طول ۲۴ ساعت مشغول چه کارهایی هستم و چه زمانی برایشان صرف کرده ام در نتیجه زمانهایی که به انجانم کارها داده بودم مشخص و برام خیلی جالب بود که در طول روز چه زمانهایی را برای کارهایی که از اهداف و الویت هام دور هست رو انجام میدم و وقت برای کارهای مورد علاقه ام ندارم. با تمرکز روی اهداف و اولویت های مورد نظر و با در نظر گرفتن توانایی و علاقه شخصی توانستم تا حدودی با نظم و ترتیب بیشتری به کارها رسیدگی کنم و تاثیر مثبت آن را در زندگی روزمره حس کنم.

    پاسخ
  70. مصطفي محمدي
    مصطفي محمدي گفته:

    با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرانقدر
    بنده همیشه فکر میکردم که در زمینه مدیریت زمان نسبت به دیگران توانایی بهتری جهت کنترل و مدیریت دارم، اما بعد از این دوره متوجه شدم که چه زمان های زیادی رو ( که شاید اغلب به ظاهر زمان های کوچک و کم بودند ولی وقتی انها رو با هم جمع میکنیم میفهمیم چه زمان زیادی میشوند) اتلاف میکنم
    برخی مواردی رو که بنده بعد از این دوره انجام دادم به شرح زیر هستند:
    ١- رصد کردن حدود یک هفته از زندگی و مشخص شدن موارد اتلاف بالای زمان
    ٢- کاهش حدود ١ تا ١/۵ ساعت صرف زمان در شبکه های اجتمایی و خصوصا اینستاگرام
    ٣- کاهش رصد و دنبال کردن اخبار به صورت میانگین ۴۵ دقیقه در روز ( که علاوه بر مدیریت زمان باعث کاهش استرس هم شده است)
    ۴- گوش دادن به فایل های صوتی در خودرو ( حدود ١ ساعت در روز از زمان پرت جلوگیری شد و در ضمن استرس و عصبانی شدن در زمان رانندگی رو به شدت کاهش داده و باعث شده بر خلاف قبل بعضا از ماندن و بودن در ترافیک لذت ببرم، چرا که زمان بیشتری جهت گوش کردن به فایل های صوتی مورد علاقه خود دارم)
    ۵- و در نهایت صرف وقت بیشتر با خانواده و فرزندان

    پاسخ
  71. بهنام رشیدی
    بهنام رشیدی گفته:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب دوستان عزیز
    با ثبت منظم کارهایی که در طول روز انجام میدادم که البته بسیاری از آنها بصورت روتین در زندگی روزمره بنده بگونه ای حل شده بودند که گه گاه حتی متوجه گذران زندگی نبودم، توانستم به این
    اشراف به کارهای روزمره برسم که بتوانم دزدهای زمانم را دریابم به این صورت که با این کار دریافتم تعدادی از فعالیت های روزمره ام شاید نیاز به اصلاح زمانی دارند و شاید بهتر باشد زمانم را برای فعالیت های دیگری بگذارم. در این حالت حس میکنم زندگیم با برنامه تر شده و کمتر از گذشته زمان کم می آورم.
    با تشکر

    پاسخ
  72. سهام الدین رشیدی مهرآبادی
    سهام الدین رشیدی مهرآبادی گفته:

    با عرض ادب و احترام
    تاثیر این دوره در زندگی روزمزه ومیزان راندمان کاری بسیار مشهود بود ، یکی دیگر از موارد استفاده از تایم های تلف شده ( فاصله ی خانه در محل کار که حدودا” ۱ ساعت بود و هر روز برای بنده تکرار میشد ) بالا بردن کیفیت ارتیاطات خانوادگی که استفاده از تکنیک های مدیریت زمان باعث شد زمان های بیشتر با کیفیت تری را کنار خانواده باشم . در مورد برنامه ریزی رشد فردی زمان هایی که در روز به اتلاف گذرانده میشد حذف کردم و سعی کردم جهت ارتقای رشد فردی از آنها استفاده کنم ، مثلا” شروع دوباره ورزش را جایگزین زمان های اتلافی کردم .
    با تشکر از شما
    دانشجوی دوره ۴۲ EMBA مدیریت صنعتی

    پاسخ
  73. سهام الدین رشیدی مهرآبادی
    سهام الدین رشیدی مهرآبادی گفته:

    با عرض ادب و احترام
    ۱- زمان بندی مناسب و گنجاندن ورزش در برنامه ی روزانه
    ۲- کیفیت برنامه ی غذایی و زمان بندی مناسب برای ایجاد آرامش در تایم غذا
    ۳- بالا بردن کیفیت ارتباطات با خانواده
    ۴- آزاد کردن ذهن بع از ساعت کاری و حضور در زمان حال
    با تشکر
    سهام الدین رشیدی
    دوره ۴۲ مدیریت کسب کار سازمان مدیریت صنعتی

    پاسخ
  74. راحله محسنی
    راحله محسنی گفته:

    با سلام و احترام خدمت استاد محترم
    شرکت در دوره مدیریت زمان به طور مشخصی ذهن من را نسبت به زمان و در نتیجه جلوگیری از اتلاف وقت حساس تر کرد. شاید هنوز نتوانم به خوبی از تکنیک ها استفاده کنم اما همین که وقتی وارد دنیای مجازی میشم یکهو زمان از دستم نمیره و حواسم نسبت به تایمی که دارم میگذرونم جمع است یعنی قدم اول.
    از موارد دیگری که در نتیجه ی این دوره توجهم به آن جلب شد جلسات طولانی و بدون برنامه در شرکت بود که تغییراتی در نحوه برگزاری آن ها دادم.
    همچنین با بستن درب دفتر در ساعاتی خاص تا حدودی توانستم مانع اتلاف وقت توسط همکاران محترم هم بشوم.
    با سپاس.

    پاسخ
  75. ندا لامعی
    ندا لامعی گفته:

    مهم ترین چیزی که یاد گرفتم این بود که من همیشه چندتا کار رو با هم انجام میدادم و میز شلوغی داشتم و فکر میکردم کار درستیه اما بعد از این درس همزمان کاریو با هم انجام نمیدم و دقتم بالاتر رفته. از گوشی استفاده بهینه میکنم. “ عادت کنید عادت نکنید “ جمله قشنگ و جالبی که در این درس شمیدم.

    پاسخ
  76. الهام خیراندیش
    الهام خیراندیش گفته:

    ۱. مدیریت کانالهای ارتباطی
    ۲. ثبت دقیق روزانه فعالیتهای خودم و فرزندم
    ۳. تلاش مداوم برای پیدا کردن عوامل اتلاف وقت

    پاسخ
  77. محمدرضا محمدخانی
    محمدرضا محمدخانی گفته:

    پس از شرکت در کلاس مدیریت زمان، مجموع زمان‌هایی که برای مقاصد بی اهمیت یا کم اهمیت در طول یک سال صرف می‌شود، به شدت مورد توجه من قرار گرفت که پیش از این به هیچ وجه به آن توجه نکرده بودم. در نتیجه به فکر مرکز هزینه مناسب برای استفاده از این زمان‌ها افتاده و شروع به انجام آنها کرده‌ام. به عنوان مثال از وقتی که برای چرخیدن بی هدف در اینستاگرام صرف می‌شد، زمانی را برای یادگیری زبان آلمانی اختصاص دادم.
    محتویات کازیه و کشوها و روی میزم را بررسی کرده و همه آنها را خالی کردم. نکته جالب این بود که خیلی از کارها را قبلا انجام داده بودم یا انجام آن منتفی شده بود و فقط فضا اشغال کرده و موجب آلودگی بصری شده بودند و حس نادرست اینکه خیلی کار عقب افتاده دارم؛ از بین رفت و در حال حاضر کلیه کارهایم بروز است.
    به این نتیجه رسیدم که صرف زمان برای برخی امور به صرفه نیست و انجام ندادن آن و یا تفویض آن بهتر است. یعنی با صرف همان زمان در یک زمینه دیگر، نتایج بهتری حاصل می‌شود.
    به فکر افتادم که از زمانی که برای رفت و آمد به محل کار صرف می‌کنم استفاده بهینه کنم و پس از جستجوی ساده، به فایل‌های صوتی مطالبی که مدنظرم بود دست پیدا کرده و اکنون از آن استفاده می‌کنم.
    امور روزانه را اولویت بندی کرده و در همان زمان یا سریع‌ترین زمان ممکن به پایان می‌رسانم و حتی‌المقدور از عقب افتادن و انباشته شدن کارها جلوگیری می‌کنم. همچنین برای کارهایی که زمان بیشتری می‌برد، Deadline تعیین میکنم تا هم خودم و هم سایر افرادی که در کار مربوطه دخیل هستند، در زمان مقرر وظایف خود را انجام دهند.
    تکنیک گوش دادن خیلی جالب بود و اجرای آن حتی در کوتاه مدت نتیجه شگفت انگیزی داشت، هم روی خودم و هم روی اطرافیان
    انتخاب نوع ارتباط هم مبحث دیگری بود که کارایی زیادی دارد و هیچگاه به آن توجه نکرده بودم و رعایت آن اثرات مفیدی از جهت صرفه جویی در زمان و بهبود انجام امور دارد.
    مبحث نقش تمرکز و سازماندهی در مدیریت زمان نیز باعث شد تا نسبت به حذف عواملی که باعث اخلال در تمزکز میشد تا حد توان اقدام کنم و در چینش و سازماندهی محیط کارم تجدید نظر نمایم.

    پاسخ
  78. سولماز قديري مقدم
    سولماز قديري مقدم گفته:

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت استاد بزرگوار جناب آقای دکتر مومن خانی
    سعی کردم عوامل ایجاد مزاحمت و مخل در زمان را شناسایی کنم و به روشهایی که آموختم این موضوع را مدیریت کنم. درخصوص تعلل بسیار فکر کردم و سعی کردم تعلل را درموضوعات مختلف کاری و امور زندگی به حداقل برسانم.من به تغییرات کوچیک کوچیک که در کلاس بارها اشاره می کردید ایمان دارم و مطمنم گامهای کوچک روزی به پرشهای بلند بلند تبدیل می شود و این را همیشه به عنوان الگو دارم و محافظت می کنم. درخصوص تمرکز مقداری کار کردم ولیکن هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدم بحث شیوه ارتباط موثر بسیار برایم جذاب بود و این مورد را در فعالیتهای کاری روزانه پیاده می کنم تغییر لحن و صدا و موارد مختلف مربوط به ارتباط موثر را درکل از مباحث مطرح شده سعی کردم به نحو احسن استفاده کنم و همچنان به تغییرات کوچیک کوچیک ادامه خواهم داد تا پویا و در حرکت باشم.

    پاسخ
  79. امیر حسین صدیق الذاکرینی
    امیر حسین صدیق الذاکرینی گفته:

    سلام
    ۱. مدیریت استفاده از گوشی و همچنین کاهش صرف زمان در شبکه های مجازی
    ۲. ثبت و تحلیل فعالیت های روزانه و اصلاح اتلاف ها
    ۳. استفاده بهینه از زمان های رفت و برگشت به محل کار با استفاده از کتاب های صوتی

    پاسخ
  80. سارا خباز یزدی ها
    سارا خباز یزدی ها گفته:

    با گذراندن این دوره متوجه شدم با ایجاد تغییرات کوچک و به ظاهر کم اهمیت روزهای با کیفیت تری را خواهم گذراند که به چند مورد اشاره می کنم:
    ۱- خلوت کردن میزکارم
    ۲-اولویت بندی کارها
    ۳_انجام چند کار به صورت همزمان برایم به عنوان توانمندی و ارزش تعریف شده بود،( هر روز بعد از کار ذهنم درگیر این بود که چرا انقدر خسته ام و همیشه سردرد دارم) . با تغییر در این روند و تمرکز صرفا بر روی یک کار و سپس انجام کار بعدی هم کیفیت انجام کارها بالاتر رفت و هم سردرد برطرف شد.
    ۴- با تمرکز در انجام کارها لحظات لذت بخش تری را ساختم.

    پاسخ
  81. سارا خباز یزدی ها
    سارا خباز یزدی ها گفته:

    با سلام و احترام
    با گذراندن این دوره متوجه شدم با ایجاد تغییرات کوچک و به ظاهر کم اهمیت می توانم کیفیت عملکردم را بالا ببرم. به چند مورد در زیر اشاره می کنم:
    ۱- مرتب کردن میز کارم
    ۲-اولویت بندی کارها
    ۳-با تمرکز بر انجام کار لحظات لذت بخش تری را خلق کردم
    ۴_انجام چند کار به طور همزمان برای من به صورت توانمندی و ارزش تعریف شده بود.( همیشه بعد از کار خیلی خسته بودم و سردرد داشتم). با تغییر در این روال و انجام کارها یکی پس از دیگری هم کیفیت بالاتر رفت و هم سردرد من به کلی برطرف شد.

    پاسخ
  82. فرنوش خواجویی نژاد
    فرنوش خواجویی نژاد گفته:

    با سلام
    با شرکت در کلاس مدیریت زمان من توانستم برنامه ریزی دقیق تر برای انجام کارهای روزانه ام داشته باشم. برخی از کارهای ناتمامم را تمام کردم .
    سعی در بالا بردن تمرکز داشتم و تاثیرات آن را در زندگی روزانه دیدم.

    پاسخ
  83. بهزاد قریشی
    بهزاد قریشی گفته:

    یکی از تأثیرات این کلاس این بوده که متوجه دلیل بخشی از عدم رضایتمندی شغلی خود شدم و آن این است که مقدار زیادی از جنس کاری که اتفاق می افتد از جنس fire fighting است که منجر به نتیجه رضایتبخش و ملموسی نمیشود.
    تأثیر دیگر این بود که انگیزه ای شد برای گزارش گیری از سیستم ثبت زمانی که چند سالی بود استفاده میکردم ولی هیچگاه سراغ استخراج نتایج و مشاهده آن نرفته بودم. مشاهده مقدار زمان زیادی که به خوابیدن و کار(پول درآوردن) سپری میشود سپری میشود و اندک زمان باقیمانده برای سایر فعالیت ها که منشا عمده لذت از زندگی برای من هستند و در سایه مشغله کاری انگار فراموش و فدا شده اند باعث شده که رغبتم به سپری کردن هر گونه تایم اضافه بر تایم استاندارد کاری در محیط کار به شدت کاهش پیدا کند. در دورنمای کاری احتمالا برای جابجا شدن به قسمتی که حضور بیش از حد معمول نیاز نداشته باشد را برنامه ریزی خواهم کرد.

    پاسخ
  84. سحر بختیاری
    سحر بختیاری گفته:

    با سلام
    نوشتن برنامه کاری روزانه با جزئیات به من کمک کرد که منشا اتلاف وقت خودم رو بشناسم. با آگاهی حاصل شده به صورت اتوماتیک در عملکرد روزانه ی من بهبود چشمگیری ایجاد شد. به طور مثال پاسخ دادن به پیامهای واتس اپی در حین انجام کاری که نیاز به تمرکز داشت، را ترک کردم. گپهای دوستانه طولانی که باعث انجام نشدن وظایفم میشود را بهتر مدیریت میکنم و …
    از دیگر مهمترین کمکهای این دوره به من کشف علت تعویق کارها و کنترل آن بود. در خصوص ایمیل یا نامه ها به افراد خارج از سازمان مانند سرمایه گذار به علت ترس، وقت زیادی را صرف مقاومت در برابر انجام آن کار و سپس انجامش میکردم. اما اکنون آن کارها را در بازه زمانی مشخص به عنوان اولین کار روز انجام میدهم که از اتلاف وقت در بقیه روز جلوگیری کنم.
    همچنین ورود شخص من در کارها باعث عقب افتادن سایر وظایف مربوط به خودم در کوتاه مدت و همچنین به مرور باعث عقب نشینی مسئول مربوطه و افتادن بار تسک به عهده ی من میشد. در نهایت در کل فرآیند، گلوگاه و به تبع آن تاخیر ایجاد میشد. در حال حاضر با آگاهی از عوامل اتلاف وقت شخص خودم و در کل سازمان، متوجه اهمیت تفویض صحیح کارها و ایجاد حس ownership در پرسنل شدم. این تغییرِ بینش کمک بزرگی به مسئله تنگنای وقت من و عقب افتادن کارها در شرکت کرد.
    کلاس مدیریت زمان همچنین از طریق کشف عارضه شخصیِ عدم تطابق اهداف و خواسته ها به من کمک کرده. در حال حاضر این تعارض هنوز حل نشده، اما شناسایی آن که قدم اول برای حل است، رخ داده است.

    پاسخ
  85. معصومه حسینخانی
    معصومه حسینخانی گفته:

    با عرض سلام و احترام فراوان حضور جناب آقای دکتر مومن خانی
    اهمیت مدیریت زمان در زندگی من بسیار معنا پیدا کرد وقتی به شدت مشغول کار هستم، کار بیشتری انجام می‌دهم در نتیجه وقت بیشتری برای استراحت خواهم داشت. سعی می کنم کارها را با تمرکز و بازدهی بالا انجام دهم تا زمان کافی برای استراحت و آرام کردن روان خود را داشته باشم. ومتوجه شدم منضبط بودن جز با مدیریت زمان به دست نمی آید.

    پاسخ
  86. علیرضا قاسمی - EMBA - 40
    علیرضا قاسمی - EMBA - 40 گفته:

    محدود کردن زمان تماشای تلویزیون
    محدود کردن زمان وبگردی و جستجو در شبکه های اجتماعی
    کم کردن وسواس در کار و اعتماد به دیگران جهت واگذاری برخی از کارها به آنان
    تشریح جزئیات کافی در کارهایی که به دیگران واگذار می شود (به منظور پیشگیری از دوباره کاری)
    به موقع خوابیدن و به موقع بیدار شدن
    مرتب کردن میز کار از کاغذها و استفاده از نرم افزار برای یادآوری کارها
    کم کردن مکالمات تلفنی با دیگران
    دوری از افراد بیکار و مزاحم در سازمان به بهانه های مختلف
    کنار آمدن با برخی مسائلی که تغییر آنها دست من نیست (کاهش استرس و اظطراب)

    پاسخ
  87. آرش شامحمدی EMBA40
    آرش شامحمدی EMBA40 گفته:

    سلام و عرض ادب
    ایجاد حساسیت روی بعضی وقت هایی که تلف میشه
    کم کردن وقت هایی که از موبایلم استفاده می کنم
    بهینه کردن بعضی کارها

    پاسخ
  88. سید مسعود امیری
    سید مسعود امیری گفته:

    سید مسعود امیری – دوره ۴۰ مدیریت اجرائی- دانشگاه مدیریت صنعتی
    با سلام خدمت استاد گرامی
    تاثیر کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی من به صورت زیر بوده.
    ۱- شرکت در جلسات غیر حضوری برای پروژه ها ی در دست اجرا : دراین دوره یادگرفتم که می توان بعضی از جلسات را به صورت غیرحضوری برگذار نمود ، من هر هفته برای برگزاری جلسات بایستی به عسلویه میرفتم و حداقل دوروز را به طور کامل درگیر رفت وآمد می شدم ولی درحال حاضر حضور فیزیکی را به چند هفته یک بار تقلیل دادم و در طول هفته جلسات کوتاه تر و مفید تری را به صورت آنلاین با پرسنل کارگاه برگزار میکینم. این موضوع باعث شد که من حضور خود در خانواده را هم بتونم بیشتر کنم .
    ۲- یکسری کارهائی که از خیلی وقت پیش انجام نشده بود را در این دوره انجام دادم ، بطور مثال یکسری مدارک از سالها قبل در کمدها ی دفتر شرکت جمع شده بود به صورتی که جا برای گذاشتن مدارک جدید نبود ، یک روز جمعه خودم به همراه یکی از کارمندان رفتیم و درحدود ۴ ساعت کل آنها را بررسی کردم و حجم زیادی از آنها را دور ریختم و فضای زیادی برای استفاده ایجاد شد.و موارد مشابه دیگر.
    ۳- من از چند سال پیش برای کاهای خودم توی یک دفتر یادداشت می نوشتم که چیزی فراموش نشه ، ولی با توجه به توصیه شما درمورد Outlook از چند روز پیش از کارها را در آنجا یادداشت میکنم و پیگیری میکنم، ایمل هایی که باید دنبال شود را فلگ میکنم و درحال استفاده بهتر از این نرم افزار هستم

    پاسخ
  89. الهه راستگوپسند
    الهه راستگوپسند گفته:

    با سلام و احترام
    یکی از بزرگ ترین تاثیرات این کلاس برای من این بود که به هنگام انجام کار به موثر و کارا بودن آن دقت کنم – از طرفی به موضوعاتی که در طول روز باعث اتلاف وقت من می شدند بیشتر دقت می کنم و به مرور با خودم تمرین می کنم که زمان های اتلاف شده را ارزش گذاری کنم و مجددا اجازه ندهم که زمانم هدر رود. همچنین با مدیریت کارهام می تونم زمان برای چیزهای دیگه ای که دوست داشتم انجام بدم و به اصطلاح وقت نمی کردم باز کنم و به اکثر موضوعاتی که علاقه مندم برسم. با تشکر از شما.

    پاسخ
  90. علی اصغر مومنی امجدی
    علی اصغر مومنی امجدی گفته:

    با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر مومن خوانی
    خدمتتون عرض کنم من کلا آدم عجولی هستم در کار و زمانی که کاری یا پروژه ای داشته باشن کلا آرام نمیگیرم ولی این موضوع باعث شده بود که من کلا همیشه روی میز یا کشو ها پر از کاغذ باشه و نظم رو کلا از دست بدهم و شبیه یک مدیر بازاری شده باشم
    ضمنا هیچوقت حتی در منزل و هنگاه استراحت فکر خودم رو نمیتونستم از کار آزاد کنم
    یادگرفته بودم جهت آزاد سازی ذهن خودم به کارهای کم ارزش بپردازم مثل دیدن سزیال یا شبکه های اجتماعی یا …
    بعد از این دوره وقتی تایم های اتلاف شده رو حساب کردم دیدم بیش از ۳ ساعت فقط در اینستاگرام و … هستم
    به عنوان مثال از ابتدای سال دندانپزشکی باید میرفتم که همیشه میگفتم فعلا وقت ندارم بعدا
    یا تایم های سریال و شبکه های اجتماعی رو اختصاص به مطالعه دادم که بسیار خوشحالم از این بابت
    جلسات غیر رسمی رو کلا کاهش دادم ولی خوب نمیشه هیچ وقت به صفر رسوند این موضوعات رو
    در کل احساس خیلی بهتری دارم
    ولی این نکته رو هم باید یادآور بشم که بعضی موضوعات در ما نهادینه هست و تغییر در آنها مشمول زمان و تمرین زیاد است
    ممنونم

    پاسخ
  91. عباس باقری دورفرد
    عباس باقری دورفرد گفته:

    عرض ادب واحترام
    ازجمله مهمترین دستاورد من از این دوره مشاهده زمان های اتلاف بوسیله مکتوب کردن یادداشت های فعالیت روزانه ام وبرنامه ریزی والویت بندی زمان های در دسترس باقیمانده برای انجام کارهای فوری وضروری که شاید خیلی از مراقع از آنها غافل شده ویا بدلیل نداشتن زمان کافی از انجام آنها کوتاهی می کردم مثل ورزش ،چکاپ های سلامتی ویا گذراندن زمانی باخانواده‌ ، استفاده می کنم
    واینکه نتیجه گرا باشم وکارهای بزرگ را به فعالیتهای کوچک وقابل انجام تبدیل وبه مرحله انجام برسانم
    درحال حاضر با رعایت موارد فوق استرس کمتری نسبت به گذشته داشته ورضایت بیشتری از زندگی دارم

    پاسخ
  92. احسان میرباقری
    احسان میرباقری گفته:

    احسان میرباقری EMBA_40
    ضمن تشکر از زحمات شما مهمترین تاثیر هایی که کلاس مدیریت زمان بر زندگی شخصی من داشت :
    ۱- تعیین اولویت و ارزش گذاری و شفاف کردن روابط کاری و اجتماعی من بود به این صورت که در خیلی از مسائل با استفاده از تکنیک ها که جنابعالی فرمودید هیچ جایی برای تعارف و اتلاف وقت وجود نداشت.
    ۲-نوشتن اهداف بلند مدت و تبدیل آن به اجزا و اهداف کوچکتر و داشتن برنامه روزانه و هفتگی

    پاسخ
  93. مهدی شاه محمدلو- IMI
    مهدی شاه محمدلو- IMI گفته:

    با درود استاد مومن خانی
    از تاثیرات عینی دوره مدیریت زمان در زندگی شخصی من، یکی کاهش عادت های اشتباه،، مانند گشتن نامنظم در فضای مجازی، تلاش در جهت اصلاح ساعات خواب، تلاش و انگیزه دوباره برای به سرانجام رساندن کارهای عقب افتاده، و حساس تر شدن نسبت به گذشت دقایق و استفاده بهتر.
    با سپاس

    پاسخ
  94. ابراهيم اميري EMBA43
    ابراهيم اميري EMBA43 گفته:

    با سلام
    مهمترین اثر آن استفاده از اپلیکیشن های ردیابی فعالیت در فضای مجازی بود. به طور مشخص از addictOmeter phone manager استفاده کردم.
    پیش از استفاده از این اپلیکیشن ها اصلا تصور اتلاف اینچنین از زمان خودم در این فضا رو نداشتم. احساسم می گفت شاید چند دقیقه در روز صرف فضای مجازی می کنم.
    این ابزار به طرز آیینه واری به من نشان داد که دارم بسیار بیشتر از آنچه حس می کنم از فضای مجازی استفاده می کنم. گاها تا روزی چندین ساعت.
    اما این آخرش نبود، چون بررسی خود همین خطای شناختی باعث شد تا درک کنم که الزاما تمامی تصورات ذهنیم و حس هایی که همیشه همراهم هستند، در باره ی پدیده های پیرامونم الزاما نمی توانند درست باشند.

    پاسخ
  95. ثریا نصیری EMBA-43
    ثریا نصیری EMBA-43 گفته:

    با سلام
    از جمله تاثیرات این دروه بر زندگی من علبارتند از:
    – اولویت بندی کارها بر اساس مهم ضروری و مهم غیر ضروری و غیر مهم ضروری و غیر مهم غیرضروری و سعی بر اختصاص زمان بیشتر برای کارهای مهم ضروری و حذف غیر مهم های غیر ضروری
    – کاهش میزان زمان اختصاص یافته به شبکه های اجتماعی از ۵ ساعت به حدود ۱ ساعت
    – افزایش میزان مطالعه روزانه از حدود صفر به حدود ۱ ساعت
    – اختصاص زمان برای ورزش کردن و داشتن احساس خوب و مفید به انجام این کار با حذف کارهای زاید
    – تمرکز بیشتر بر کارها و سعی بر عدم انجام بیشتر از یک کار در یک زمان و درنیجه دستیابی به خروجی کار بهتر
    – مدیریت تعاملات با همکاران و کاهش اتلاف وقت با انها بر سر مسایل بی ارزش
    – شروع یادگیری نرم افزاری که مدت ها بخاطر توهم نداشتن وقت! عقب می انداختم
    – احساس بهتری نسبت به خودم و توانایی هایم هم اکنون دارم و فکر میکنم وقتم را بی ارزش از دست نمیدهم

    پاسخ
  96. محمدجواد رشاد - EMBA43
    محمدجواد رشاد - EMBA43 گفته:

    به وجود آمدن آگاهی لازم نسبت به کنترل زمان کارها، هر چند هنوز امکان پیاده سازی آن به وجود نیامده ولی آگاهی ایجاد شده سبب حرص خوردن بابت زمان های تلف شده می شود.
    و لازم است مهارت های دیگری برای کنترل کردن محیط را کسب نمایم.

    پاسخ
  97. سید محمدموسوی
    سید محمدموسوی گفته:

    دوره ۴۳ EMBA
    با سلام
    من زمان های از دست رفته در روز رو خیلی که اهمیت میدونستم هیچگاه جمع این زمانها رو در طی یکسال حساب نکرده بودم
    با جمع کردن آنها متوجه شدم چه میزان زیادی زمان تلف شده دارم لذا سعی کردم آرام آرام این اتلاف وقت ها رو کم‌ کنم از وقت گذاشتن روی کارهای غیر ضروری مثل دنبال کردن اخبار غیر ضروری اجتناب میکنم و همچنین سعی کردم در هرلحظه تمرکز خود را روی یک کار بگذارم و از انبار کردن کارها روی هم پرهیز میکنم

    پاسخ
  98. پژمان حسام فر‌ دوره ۴۳ EMBA
    پژمان حسام فر‌ دوره ۴۳ EMBA گفته:

    با سلام و احترام،
    بزرگترین دستاورد من از این دوره بکارگیری روش هدفگذاری و تعریف آن به هدفهای کوتاه مدت جهت رسیدن به اهداف میان مدت و بلند مدت است. با اینکه در کسب و کار این را به عینه دیده بودم که چگونه راه موفقیت از زدن تارگتهای کوچکتر میگذرد ولی آنرا در سایر امور استفاده نمی‌کردم. و الان چهار هدفگذاری جدید برای خود تعریف کرده ام که جالب است بگویم. در همین مدت کوتاه دو تا از آنها تا حد زیادی به هدف بلند مدتشان نزدیک شده اند. انگار که مشکل همان شروع کردن بوده است.
    سپاسگزار از آموزه هایتان.

    پاسخ
  99. محسن جوانشیر
    محسن جوانشیر گفته:

    با سلام و احترام خدمت استاد گرامی،
    دوره مدیریت زمان باعث شد اهمیت اولویت بندی کارها و عدم اختصاص وقت به کارهای غیر ضروری روشن شود و با رعایت همین اصل بسیاری از امور را با استرس کمتر و کیفیت بهتری انجام دهم.

    پاسخ
  100. آرش ناطقی
    آرش ناطقی گفته:

    سلام. دستاورد من از شرکت در کلاس مدیریت زمان دوره چهل و سوم MBA اجرایی به شرح زیر هست:
    (۱) زمان زیادی بود که قصد داشتم کتابی رو ترجمه کنم اما به دلیل اینکه فکر میکردم حتما نیاز دارم تا زمان زیادی را به طور پیوسته در اختیار داشته باشم در مورد این موضوع تعلل میکردم چون هیچ وقت به طور مثال شش ساعت فراغت کامل برای تمرکز بر روی ترجمه به دست نمیاوردم. اما مدیریت زمان به من آموخت نگاه کمال گرایانه نسبت به این موضوع دارم. بنابراین به جای منتظر ماندن برای ایجاد فراغت کامل، درزمانهایی که به یک فراغت نسبی هم برسم (مثلا یک ساعت زمان آزاد)، شروع به ترجمه میکنم وتا الان هم موفق شدم دو فصل از این کتاب رو ترجمه کنم.
    (۲) برروی میز کارم یک inbox و یک outbox فیزیکی درست کردم و این باعث شد به سرعت بتونم در مورد موضوعات و اقداماتی که نیاز هست بر روی یک مسئله انجام بدم، تصمیم گیری کنم.
    (۳) همکارانم برای گرفتن مشورت و یا جویا شدن از روند انجام یک کار زیاد به من مراجعه میکنن و در نتیجه این کار من مجبور بودم بارها کارم رو قطع کنم تا بتونم به سوالات اونها پاسخ بدم. اما الان خیلی محترمانه از اونها درخواست میکنم که بعد از اتمام موضوعی که دارم روی اون کار میکنم به سراغ شما خواهم اومد و شما رو راهنمایی خواهم کرد.

    پاسخ
    • امیر هاتفی
      امیر هاتفی گفته:

      با سلام
      پس از شرکت در این کلاس و آموختن یادداشت کردن فعالیت‌های روزانه به این نتایج دست یافتم:
      ۱- با یاد داشت کردند کارهایم در هر روز و بررسی آنها متوجه شدم در اولویت بندی کارهایم باید تجدید نظر کنم که با این تغییر چند ساعت زمان برای انجام کارهای دیگرم که در گذشته نمی‌توانستم انجام بدهم مثل ورزش و مطالعه پیدا کردم
      ۲- پس از بررسی یادداشت فعالیت‌هایم متوجه شدم بعضی از کارهایی که انجام می‌دهم وظیفه دیگران است که پس از حذف این کارها زمان مناسبی جهت امورات دیگرم پیدا شد
      ۳- با بررسی فعالیت‌های روزانه متوجه شدم که وقت کمی را صرف خانواده ام میکنم که با صرف زمانهای جمع شده که در بالا اشاره کردم این مشکل هم بر طرف گروید
      با تشکر از شما استاد گرامی

      پاسخ
  101. بهنام نظری (EMBA 43) (سازمان مدیریت)
    بهنام نظری (EMBA 43) (سازمان مدیریت) گفته:

    ۱- استفاده از Screen Time برای محدود سازی در استفاده از شبکه های اجتماعی
    ۲- لیست نمودن اموری که روزانه و هفتگی میبایست انجام گیرد همراه با اولویت بندی
    ۳- تعریف زمان دقیق جلسات و افراد شرکت کننده در calendar outlook و تاکید بر سرفصل های مورد بحث در جلسه با رعایت تعیین زمان پایان
    ۴- سعی بر انجام برنامه ریزی با نگاه واقع بینانه

    پاسخ
  102. فرشاد کازرونی
    فرشاد کازرونی گفته:

    با سلام و احترام :

    – یکی از بزرگترین دستاوردهای من در این دوره درک جمله : با انجام یکسری کارهای کوچیک کوچیک بصورت منظم میشه بعد از مدت زمانی دستاوردهای بزرگ و بزرگ داشت .
    صرف روزانه یک ساعت برای زبان ، نیم ساعت مرور دوره ها در صبح ها .
    – داشتن نگاه آگاهانه تر نسبت به زمان هایی که در طول روز اتلاف می کنم و کاهش آنها از جمله حضور در شبکه های اجتماعی هست .
    افزایش مطالعه به جای چک کردن اینستاگرام .
    – در آلویت قرار دادن کارهای مهم زندگیم مثلا خانواده و رسیدگی به سلامتی خودم در کنار کار .
    آلویت قراردادن وقت های پزشکی و چکاپ های خودم .
    – قراردادن هدف های smart در زندگی و نه صرفا رویا پردازی .
    – فهمیدن اینکه مشغول بودن با داشتن بهره وری فرق میکنه و تمرکز داشتن و اینکه عینک فرصت بینی رو روی چشمام بزارم .

    این دوره در نگاه اول حرف های بسیار ساده ای رو بیان می کنه اما در نگاهی عمیق تر و متمرکز تر ، همین حرف های ساده پاسخ مشکلات و سردرگمی های بی شماری هست .

    ممنون از عینک آگاهی که به من هدیه کردید .

    پاسخ
  103. مهنوش غلامی
    مهنوش غلامی گفته:

    باسلام خدمت استاد گرامی
    این دوره با توجه به تمرین های درون کلاس در زندگی شخصی من بسیار تاثیر داشت .مهمترینش این بود که متوجه شدم اصلا چرا وقتم را تلف میکنم و این برام خیلی اهمیت داشت و اینکه کجا ها دارم وقت تلف میکنم که باعث شد در خصوص این موارد اقدام کنم و استفاده بهتری از وقتم داشته باشم و برای کارهایی که همیشه فکر میکردم نمیتونم زمان کافی برای انجامش داشته باشم وقت بذارم و انجامش بدم .

    پاسخ
  104. حمیدرضا جلالی EMBA43
    حمیدرضا جلالی EMBA43 گفته:

    عرض سلام و ادب
    از تاثیرات کارگاه آموزشی مدیریت زمان در زندگی میتوانم به موارد زیر اشاره کنم:

    – کاهش استفاده غیر مفید از تلفن همراه
    – نوشتن برنامه های روز بعد و برنامه ریزی و زمان بندی در مورد انجام آنها
    – کاهش استرس در مورد زمان بندی اجرای کارها
    – اولویت بندی امور و پیگیری ها
    – یادگیری روش نوشتن امور روزانه و گرفتن خروجی بسیار خوب جهت حذف موارد اضافه و وقت گیر

    پاسخ
  105. محمد دیبا
    محمد دیبا گفته:

    با سلام و عرض ادب
    احتراما نظر به انجام کار کلاسی شماره یک و جمع بندی آنها و تشخیص میزان استرس ، موارد ذیل در خصوص کار کلاسی شماره ۲ مبنی بر تغییر سبک زندگی بیان میگردد
    ۱. تغییر در سبک نگرش در کار و امور روزانه و شخصی
    ۲. تدوین برنامه زیری و سازماندهی کاربردی و دقیق
    ۳. ایجاد تفریحات جدید و مناسب متناسب با وضعیت جسمانی و فرزندم
    ۴. استفاده بیشتر از مرخصی
    در ضمن اینجانب در خصوص مباحث تدریس شده نظرات خود را در کلاس بیان کردم
    بهروز باشید

    پاسخ
  106. نصیر حاجی اکبری
    نصیر حاجی اکبری گفته:

    مرتب کردن روی میز خودم در اداره
    اولویت بندی کارهای مهم در اداره
    فکر نکردن کارهای اداره خارج از ساعات اداری
    زمانبندی کردن کارهای شخصی برای خودم مثل مطالعه,سعی در بالا بردن تمرکز داشتم و تاثیرات آن را در زندگی روزانه دیدم

    پاسخ
  107. عزیز غلامی نسب
    عزیز غلامی نسب گفته:

    عمده بازخورد از این دوره مرور عمیق عملکرد کاری و بابینی و بررسی رفتار شخصی شخصیتی خود بود که در آن به چالشهای متفاوتی که تا کنون از دیدم پنهان بود برخورد کردم و با تطبیق با مفاهیم و راهبردهای دوره در صدد رفع و کاهش اصکاک و هنجارهای ناشی از آن شدم ماننده خوب گوش دادن و تحلیل های چند بعدی و نگاه از زوایای جدید و غیر قابل پیش بینی , تعمق در عملکرد و رفتارهای خلقی و اداری دیگران و بررسی دیدگاه ها و اهداف آنها از بیان و طرح موضوع و اقدام پس از تحلیل کامل و نتیجه گیری نهایی

    پاسخ
  108. مرتضی غلامی مهتاج
    مرتضی غلامی مهتاج گفته:

    سلام
    ۱- هر روز صبح برنامه های آن روز را مرور میکنم. کارهای مهم تر را در صورت امکان بین ساعت ۸ تا ۱۰ انجام میدهم.
    ۲- کارهای غیرمهم فوری را به همکاران ارجاع میکنم. مثلا آمارهای زیادی خواسته میشود که کامل به مدیر آمار و ارزیابی عملکرد تفویض کرده ام.
    ۳- برای استفاده از تلویزیون و فضای مجازی زمان تعیین کرده ام. قبلا تلویزیون منزل تقریبا همیشه روشن بود.

    پاسخ
  109. احمد احمدمعظم
    احمد احمدمعظم گفته:

    با سلام
    تأثیرات دوره مدیریت زمان در زندگی اینجانب عبارتند از
    – نوتیفیکیشن رسانه‌های اجتماعی (فقط گروه‌ها و کانال‌ها) را قطع کرده و از این طریق استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود نموده‌ام
    – در چندین مورد سعی کردم وظایف و اوامر قابل‌واگذاری را به دیگران تفویض نموده و از مساعدت ایشان بهره ببرم
    – به خودم تأکید می‌نمایم (و در این خصوص پیشرفت داشته‌ام) که کارهای ضروری‌تر را ابتدای وقت انجام دهم

    پاسخ
  110. احمد صفری
    احمد صفری گفته:

    ۱_تازه متوجه شدم چقدر از زمان با ارزش عمر خود را به بطالت و بیهوده و بی ارزش از دست داده ام
    ۲_ زمان کوتاهی برای مطالعه پیدا کردم
    ۳_ برنامه ریزی جدیدی برای زندگیم انجام دادم
    ۴_میز کارم را مرتب کردم و از دیدن آن در ابتدای صبح لذت می برم و با انرژی مضاعف کار را شروع می کنم
    ۵_ زمانی برای ورزش کردن یافتم‌
    ۶_ عصرها و یا آخر شب به همراه خانواده یک ساعت پیاده روی می کنیم و در مورد بچه هایمان و آینده آنها و زندگی و مشکلات و شیرینی زندگی و بعضا گرفتاری ها صحبت می کنیم و برای آینده خودمان و برای بازنشستگی با تکیه بر یاری خداوند و امید به زندگی برنامه ریزی می کنیم

    پاسخ
  111. مجید آرون
    مجید آرون گفته:

    سلام
    -تنظیم زمان خواب شب( شب ها دیر میخوابیدم و صبح زود بلند میشدم و دقت و کیفت کار پایین بود)
    -الویت بندی کار های روزانه( در حال حاضر کارهایی که موفق به انجامشان نشوم حداقل کم اهمیت تر از آن هایی است که انجام داده ام)
    – واگذار کردن کار هایی مانند اینترنتی بانکی به همسرم
    – محدود کردن نشستن مقابل تلویزیون
    – تعیین زمان برای چک کردن فضای مجازی در گوشی همراهم
    – حذف گروه های غیر ضروری در فضای مجازی

    پاسخ
  112. رضا رحمت الله زاده- اتش نشانی
    رضا رحمت الله زاده- اتش نشانی گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    یکی از مهمترین تاثیراتی که این دوره در زندگی فردی من داشت در این موارد است :
    ۱- با مدیریت زمان وقت، تعداد کار بیشتری در روز می توان انجام داد
    ۲- مدیریت استرس باعث شد استرس در برخورد با شرایط پیچیده و سخت برای من خیلی خیلی کم شود
    ۳- کیفیت کارها و رضایت از زندگی بالاتر رفت
    ۴- به خانواده اهمیت بیشتری در برنامه می دهم
    ۵- استرس روزانه خیلی کمتر شد

    پاسخ
  113. کامران عبدولی-آتش نشانی
    کامران عبدولی-آتش نشانی گفته:

    مهمترین تاثیر هایی که کلاس مدیریت زمان بر زندگی شخصی من داشت :
    ۱-به اداف بلند و کوتاه مدت به سادگی می توان برسم
    ۲- تعیین اولویت و ارزش گذاری و شفاف کردن روابط کاری و اجتماعی من بود به این صورت که در خیلی از مسائل با استفاده از تکنیک ها که جنابعالی فرمودید هیچ جایی برای تعارف و اتلاف وقت وجود نداشت.
    ۳-آرامش بیشتری دارم
    ۴-اعتماد به نفس و پرتلاش تر شده ام.

    پاسخ
  114. جلال ملکی
    جلال ملکی گفته:

    با سلام
    من زمان های از دست رفته در روز رو خیلی که اهمیت میدونستم هیچگاه جمع این زمانها رو در طی یکسال حساب نکرده بودم
    با برنامه ریزی و مدریت زمان انسان موفق تری هستم و رضایتمندی بیشتری از خودم دارم.

    پاسخ

    پاسخ
  115. محمد صائبی- سازمان آتش نشانی
    محمد صائبی- سازمان آتش نشانی گفته:

    با سلام و احترام
    دوره مدیریت زمان چندین مزیت مهم برای من داشت و باعث شد اهمیت اولویت بندی کارها و عدم اختصاص وقت به کارهای غیر ضروری روشن شود و با رعایت همین اصل بسیاری از امور را با استرس کمتر و کیفیت بهتری انجام دهم.

    پاسخ
  116. مهدی حقی طارونی
    مهدی حقی طارونی گفته:

    با سلام
    قانون ۸۰ – ۲۰ از مواردی بود که برای من بسیار کاربردی بود به این معنی که این قانون می‌ گوید که ۸۰% نتایج از ۲۰% تلاش‌ها حاصل می‌ شود. در فروش بدین معناست که ۸۰% از فروش‌ها شامل ۲۰% از مشتریان می‌ شود. ترفند آن چیست؟ کافیست ۲۰ درصد از تلاش‌ها که ۸۰ درصد نتایج را تولید می‌ کنند، شناسایی نمایید و مقیاس‌بندی کنید. این کار را می‌ توانید با بررسی و آنالیز دقیق انجام دهید. اهداف مهم خود را شناسایی کنید و بر روی انجام آن‌ها تمرکز کنید تا یک مدیریت زمان بهینه داشته باشید.

    پاسخ
  117. محمود حسینی سروری
    محمود حسینی سروری گفته:

    سلام علیکم
    محمود حسینی سروری هستم/ دوره mini mba ویژه مدیران آتش نشانی/ سازمان مدیریت صنعتی

    احتراما در خصوص تاثیر آموزش مدیریت زمان مطالب به شرح ذیل در دو بخش ارائه می گردد.

    _مدیریت بر خویش
    _ مدیریت بر محیط و اطرافیان

    واما مدیریت بر خویش:
    _ کنترل و مدیریت تماسهای تلفنی، کنترل استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت رسیدن به عملکرد مطلوب و بهینه
    _ کنترل و مدیریت مراوده ها و ایجاد نظم در رفت و آمدها در ساعت کاری بویژه تایم پیک
    _تفکیک کاری و جلوگیری از انباشت فکری و مسئولیتی و مدیریت زمان با توان
    _ دعوت خویش به صعه صدر و خودآگاهی و نظارت بر عملکرد خود(مراقبه)
    _ اولویت بندی کارها و انجام بر اساس نوع اهمیت و ضرورت
    _ پیرایش محیطی و ایجاد فضایی در محیط کار برای حضّ بصری
    _تقویت خویش برای مشارکت در کار تیمی؛ تقسیم کار و همدلی گروهی
    نصب اپلیکیشن، نرم افزار و برنامه های کارا بجهت مدیریت بر زمان

    و اما مدیریت بر محیط و اطرافیان :
    عوامل اتلاف وقت در سازمان را شناسایی و سعی در کم کردن و معدوم کردن آنه نماییم
    _در سبک زندگی فردی/ گروهی/ اجتماعی و.. تغییر ایجاد کنیم تا زمان را بخوبی اداره و مدیریت نماییم(چشمها را باید شست / جور دیگر باید دید )
    _ جلسات سازمانی و متعدد را به کم اهمیت و پراهمیت تقسیم و به نسبت آن حضور یابیم
    برای هر کار یک محدویت زمانی مشخص کرده و در راستای آن برنامه ریزی نماییم.
    _ از تیم کاری مجرّب و با دانش و مهارت لازم استفاده کنیم تا بهره وری مطلوب در زمان مناسب و برنامه ریزی شده ایجاد گردد.
    _از موازی کاری جلوگیری کرده و به دنبال تعامل، مشورت و ارتقاء کیفی کار باشیم.

    پاسخ
  118. بهنام ریاضی
    بهنام ریاضی گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    به نظر بنده شرکت در این دوره باعث شد در وهله اول بتونم به شناخت کامل تری نسبت به مسائل پیرامون خودم برسم و این شناخت از مسائل پیرامونی باعث شد بتونم امور رو اولویت بندی کنم و با توجه به اولویت بندی ها ، برنامه ریزی بهتری برای انجام آنها به طوری که در بهتری زمان ممکن و با کیفیت مطلوبتری انجام بشه رو صورت دادم.

    پاسخ
  119. مجید قربانی
    مجید قربانی گفته:

    “مدیریت زمان” در وهله اول با مدیریت بر خود شروع می‌شود. به عبارتی مدیریت زمان به معنی تغییر عادت‌هاست؛ بنابراین، مدیریت زمان تنها به محل کار مربوط و محدود نمی‌شود و از این مهارت می‌توان در همه امور زندگی روزمره به خوبی بهره برد.

    پاسخ
  120. فرهمند
    فرهمند گفته:

    با عرض سلام خدمت استاد محترم
    تاثیر این دوره در زندگی شخصی و امور کاری و روزمره باعث شد تا با برنامه ریزی و تغییر نگاهم تا حدودی سبک زندگی و نحوه فعالیت کارم تغییر کند.برنامه ریزی و تغیرات شامل:
    ۱ -روزی حداقل نیم ساعت مطالعه داشته باشم
    ۲ -میز کارم را تا حد امکان خلوت کنم
    ۳_ برای تفریح و در کنار خانواده بودن حداقل یک روز در هفته برنامه ریزی داشته باشم
    ۴ -به دلیل مشغله فکری و به تبع آن فراموشی، اپ یادآوری را دانلود کردم

    پاسخ
  121. سیامک سراب هرسینی
    سیامک سراب هرسینی گفته:

    با سلام
    دوره اخیر باعث شد تا بیکاری ها و اتلاف زمانهای پنهان خودم رو راحتتر ببینم و برای جدا شدن ازاین فضا ، مدل برنامه ریزی زمانی و عملگرا بودن در مورد آنها را با اراده ی بهتری به منصصه ظهور برسانم . تغییر در الویتهای زندگی و ایجاد نظم در خواسته ها بصورتی که همپوشانی با امور دیگر نداشته باشه نیز برام راحتتر شد . مدل مشورتی در انجام امور و نهایتا تصمیم گیری شخصی در مورد آنها نیز برام راحتتر شده است . ضمنا اهمیت ندادن به دیدگاههای مسموم که تغییر نادرست در مسیر من رو باعث میشد از مقابلم حذف کردم .

    پاسخ
  122. رضا امیری یگانه
    رضا امیری یگانه گفته:

    ● براساس آموخته های کارگاه مذکور در ابتدای امر فهرستی از کار های روزانه و مدت زمانی که به هر یک اختصاص یافته تهیه کردم براساس اولویت اقدام آنها را مرتب کردم از طریق سازماندهی و جابجا کردن برخی از آنها توانستم تا حدود زیادی وقت های مرده را حذف کرده و با کنار هم قرار دادن آنها زمان مناسب برای برخی کارهایی که تمایل به انجامشان داشتم را فراهم کردم

    پاسخ
  123. افسانه قلیچ خانی
    افسانه قلیچ خانی گفته:

    با سلام
    در محیط کارم :
    سعی کردم کارهام رو سازماندهی کنم روی میزم و دسکتاپم رو تمیز کنم و تمرکز بیشتری روی کارم داشته باشم به طوری که الان بهتر می تونم کارهام رو پیش ببرم و خیالم راحت بشه از انجام یک کار
    دور همی هایی که تشکیل می شد و باعث اتلاف وقتم میشد رو تقریبا کنار گذاشتم
    دیدن تلفن همراه در محل کار حذف شده
    در زندگی شخصی :
    تلفن همراهم رو از روزی ۵ ساعت به ۱۵ دقیقه کاهش دادم
    خریدهام رو آنلاین و به سرعت انجام میدم
    وقت بیشتری برای دخترم میزارم و دیگه فرصتش رو دارم باهاش بازی کنم .
    وقت بیشتری دارم که کتاب بخونم
    زبان گوش بدم
    با خانواده ام باشم
    یک تاثیر خوب دیگه هم گذاشت تو زندگی شخصی من و اون این بود خودم رو از یک چهارچوبی که توش قرار داده بودم بیارم بیرون و به وجه های دیگه زندگی هم نگاه بکنم و الان دارم به اون چهارچوبهای دیگه فکر می کنم و مطمئنم میتونم فرد موفق تری باشم
    و همه این ها رو مدیون شما هستم
    ممنونم از شما

    پاسخ
  124. محمد کردزاده
    محمد کردزاده گفته:

    سلام و عرض ادب
    در خصوص تاثیر دوره مدیریت زمان بر روی زندگی شخصی و کاری من:
    ۱-من یاد گرفتم در هر با که بخوام از خودرو استفاده کنم (حتی مسیرهای همیشگی) از اپلیکیشن های مسیر یابی استفاده کنم که بهترین مسیر رو با کمترین زمان مصرفی به من نشون بده و خیلی هم در آرامش من و هم در زمان صرف شده تاثیر مثبت گذاشته
    ۲-موضوعات روز را در سازمانم اولویت بندی میکنم و در دفترم یادداشت میکنم و تایم های مشخص به هر کدوم خواهم داد و با تمرکز روی یک موضوع آن را به سرانجام میرسونم و سراغ موضوعات بعدی خواهم رفت.
    ۳-سه بار در روز به کارتابلم مراجعه میکنم و از مراجعات مکرر در طول روز به کارتابل خود داری کردم.
    ۴- فعلا روزی ده دقیقه استفاده از موبایل برای کارهای غیر ضرور رو کم کردم و بنا دارم به ۳۰ دقیقه در روز برسانم.
    ۵-مسیرهایی که از خودرو استفاده نمیکنم و از حمل و نقل عمومی یا اسنپ استفاده میکنم رو با گوش دادن به کتاب های صوتی میگذرانم که هم کتابی مطالعه کرده باشم هم از زمانم استفاده بهینه شده باشد
    با سپاس

    پاسخ
  125. بهاره سامانی
    بهاره سامانی گفته:

    با سلام
    مهمترین تاثیری که این کلاس بر روی من داشت تغییر نگاهم به مبحث زمان و زمانبدی بود.
    در گذشته به صورت متعادل از زمان بهره نمیبردم،یا به صورت افراطی در پی استفاده از زمان های مرده بودم یا به صورت افراطی اتلاف وقت داشتم.
    در این کلاس مفاهیم هدف ، برنامه ریزی و تمرکز کاملا شفاف شد و توانستم بین انها تمایز قائل شوم و در نهایت بتوانم هدف گذاری کنم.
    آسان سازی مفاهیم در این کلاس باعث تسهیل و کاربردی تر آنها برایم شد.
    بعد از گذشت ۴ جلسه از دوره مدیت زمان تاثیرات بسیاری بر روی زندگیم داشت.هر تغییر کوچکی بعد از گذشت زمان باعث تغییر بزرگتری قطعا خواهد شد که من در این کلاس به این جمله ایمان آوردم.
    تغییر نگاه به مقوله زمان مانند این می ماند که پردازشگر جدیدی در مغز ایجاد شده و هر لحظه تلاش بر این دارم که بهترین استفاده را از زمان ببرم.
    با استفاده از تمرین های مرحله به مرحله در طی کلاس ، الگو مشخصی برای ادامه روند برنامه ریزی و هدف گذاری در سایر بخش های زندگی شخصی و کاری برایم مشخص شد.
    تاثیر این کلس حتی در اطرافیانم هم قابل ملاحظه می باشد.(مبحث سازماندهی باعث ایجاد نظم در روند کاری من و هکارانم شد)

    با تشکر فراوان

    پاسخ
  126. هما مستقیمی
    هما مستقیمی گفته:

    استاد گرامی در کلاس مدیریت زمان درخصوص زمان رفت و آمد صحبت فرمودند و اینکه چون این زمان هیچ تاثیری در جهت اهداف فردی و سازمانی ندارد بنابراین یا باید آن را کوتاه نمود یا بطریق بهینه درجهت اهداف استفاده نمود، اینجانب با برنامه ریزی در این زمان، آن را به زمانی به منظور انجام کاری که از قبل در برنامه های بنده بود (گوش دادن به فایل صوتی اشعار حافظ) اختصاص دادم و از این بابت بسیار خوشحالم.

    پاسخ
  127. سید عطا الله حسینی
    سید عطا الله حسینی گفته:

    ۱-تغییر برنامه ی رفت و امد به اداره : حضور در ساعت اولیه صبح که فاقد ترافیک می باشد در اداره – استفاده از پادکست خبری در مسیر برگشت ازاداره
    ۲-کاهش حضور در فضای مجازی
    ۳- مدیریت تلفن های ورودی و خروجی در اداره
    ۴- کوتاه کردن زمان جلسات با رویکرد نتیجه محوری
    ۵- انتقال مطالب کلاس در محیط خانه و استقبال همسر و فرزندان
    ۶-تغییر برنامه درسی پسرم پس اشنایی با مباحث مدیریت زمان
    ۷-کاهش زمان حضور در فضای مجازی توسط همسر و اضافه کردن زمان اموزش موسیقی

    پاسخ
  128. شهرزاد استوارت
    شهرزاد استوارت گفته:

    با عرض سلام و ادب
    ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری دوره پربار و سودمند مدیریت زمان
    من از درس مدیریت زمان آموختم که زمان چقدر ارزشمند است و واژه “ وقت نمیکنم یا وقت ندارم “ تنها ساخته ذهن من بابت توجیه کارهای عقب مانده ام می باشد. من ۲۰ روز برگه ثبت فعالیت های روزانه را نوشتم و کامل کردم ، البته هفته اول با دقت و جزییات کامل نبود که با راهنمایی استاد آقای مومن زاده ، برای دو هفته بعد با پر کردن جدول، دلایل اتلاف و
    کمبود وقت را پیدا کردم.
    اتلاف وقت در شبکه های مجازی را محدود کردم و با نصب اپلیکیشن screen time زمان دست گرفتن موبایل را به حداقل رساندم، شبها قبل خواب و صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن اصلا اخبار و اینستاگرام را چک نمیکنم، نتیجتاً افکار آشفته ندارم و تمرکز کافی دارم که باعث می شود کمتر اتلاف زمان در طول روز داشته باشم. مرتب بودن و نظم ایجاد شده در منزل باعث شد که جستجو وسایل ، مدارک یا لباسی وقتگیر نباشد. دفتر برنامه نویسی کوچکی که حمل ان در کیفم راحت باشد برای یادداشت کارهای روزانه دارم و کارهای مهم روزرا در حد قابل اجرا بودن از شب قبل اولویت بندی میکنم . قبلا شاید ۱۵ مورد کار بصورت فشرده برای هرروز لیست میکردم که فقط ۴ یا۵ مورد ان را انجام میدادم. برای فعالیتها محدودیت زمانی گذاشتم تا شامل قانون پارکینسون نشود . دلایل تعلل برخی کارهای لازم وریشه یابی میکنم تا بتوانم بر آن غلبه کنم. الان در حال حاضر توانستم وقت کافی برای خودم پیدا کنم و باشگاه ثبت نام کردم، برنامه تغذیه مناسب دارم و وقت کافی برای مطالعه کتاب و مرور درس گذاشتم. یاد گرفتم که عینک فرصت بینی را برای هدف گذاری استفاده کنم و برنامه ریزی طبقه بندی شده برای رسیدن به هدف داشته باشم.

    پاسخ
  129. رحیمه قلیچ خانی
    رحیمه قلیچ خانی گفته:

    این دوره آموزشی آورده های زیر را برای من داشت:
    ۱- هر زمان که گوشی موبایل دست میگیرم و در شبکه های اجتماعی هستم از خودم سوال می پرسم که چرا؟ چرا هم اکنون صفحه اینستاگرام را ورق می زنم؟ چرا با فردی چت می کنم و ….
    و بسیاری اوقات متوجه می شوم جز وقت گذرانی نیست.
    ۲- در زمانی برای خودم آزاد می کنم و اغلب اوقات موسیقی گوش می کنم دیگر عذاب وجدان ندارم چون می دانم ان وقت به من تعلق دارد و باعث آرامش خاطرم می شود.
    ۳- جمله وقت ندارم و یا وقت نمی کنم دیگر برایم معنی ندارد و حذفش کرده ام.

    پاسخ
  130. زهرا سادات ابوبی
    زهرا سادات ابوبی گفته:

    با سلام
    پس از ثبت تایم شیتهای روزانه به سه عامل عمده اتلاف‌ وقتم پی بردم ترافیک موبایل و بی برنامه‌ گی برای استفاده بهینه از زمان ترافیک سعی کردم در طول مسیر به فایل های ءموزشی صوتی مورد نظرم گوش کنم و زمان‌استفاده از موبایلم را محدود کردم و سعی کردم برای خود برنامه روزانه داشته و به برنامه عمل نمایم و در هفته سه روز هر روز نیم ساعت پیاده روی کنم
    مهم‌ترین بهره من از این کلاس تین بود مه متوجه شدم هدفی که تعیین کردم بسیار کلی بوده و برای اصلاح آن هدفم را ریز به ریز مشخص نموده و زمان رسیدن به آن و هدفهای میانی جهت تحقق هدف اصلی خود را مشخص نمودم
    با توجه به اهمیت زمان سعی کردم در حد توان آموخته های خود را به همسر و فرزندم نیز منتقل نمایم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *