دوره هوش هیجانی


دوره هوش هیجانیکه از آن به هوش احساسی و هوش عاطفی هم نام برده می شود – از آن رو در فهرست مهارت های نرم مدرسه مدیریت الست قرار گرفت که بخش زیادی از رشد و پیشرفت مدیران، کارشناسان و کارکنان یک سازمان به ارتباطات اجتماعی آنها مربوط می شود.

آشنایی با دوره هوش هیجانی مدرسه مدیریت الست

دوره هوش هیجانی مدرسه مدیریت الست

ولی توسعه مناسبات مثبت و موثر با دیگران نیازمند یکی از مهمترین قابلیت های زیرساختی این‌حوزه یا همان هوش عاطفی است.

این مولفه یکی از وجوه اشتراک رهبران موثر و مدیران موفق سازمان ها معرفی شده است.

پرورش هوش عاطفی می تواند نقش بسیاری در پیشرفت‌های اجتماعی و بالاخص سازمانی افراد را به دنبال داشته باشد.

چرا اکنون به این مقوله هوش هیجانی پرداخته ایم؟

عبارت هوش هیجانی در سال ۱۹۹۸ با کتاب “کار با هوش هیجانی” نوشته دانیل گولمن به حوزه سازمان راه یافت.

این عبارت رفته رفته جای خود را در گفتگوهای روزمره مدیران باز نموده است.

ولی چرا این ایده مورد اقبال افراد و سازمان ها قرار گرفت؟

نتایج تحقیقات مارگارت چپمن موارد زیر را دلیل این توجه می داند:

  • ماهیت در حال تغییر کار: ساختارهای مسطح تر، لایه های کمتر مدیریت، مسئولیت بیشتر
  • پیچیدگی روزافزون: تاثیر تکنولوژی و تغییر شکل مشاغل
  • افزایش رقابت: چرخه عمر کوتاهتر محصولات و مشتریان پر توقع تر
  • جههانی شدن بازارها: لازم است جهانی بیندیشید و در عین حال محلی عمل کنید
  • سرعت تغییرات: در حال حاضر تغییر به یکی از ویژگی های ثابت زندگی سازمانی تبدیل شده است
  • افزایش میزان استرس: سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده که دومین عامل مرگ و میر در سالهای آینده افسردگی خواهد بود
  • پیدایش مسیرهای شغلی خودگردان: دیگر چیزی تحت عنوان “یک شغل مادام العمر” معنی خود را از دست داده است
  • نیاز برای به حداکثر رساندن عملکرد فردی

به چه دلیل باید به پرورش این قابلیت اهمیت داد؟

بر اساس تحقیقات اخیر در ایالات متحده:

  • هوش هیجانی هر یک از شرکای تجاری یک شرکت مشاوره چند ملیتی مورد ارزیابی قرار گرفت. سود کسانی که از EI بالاتری برخوردار بودند سالانه ۱.۲ میلیون دلار بیشتر بود.
  • تحلیل رفتار بیش از ۳۰۰نفر از مدیران برجسته نشان داد که علت تمایز بهترین ها از سایرین در این گروه، برخورداری از قابلیت های مشخص هوش احساسی (تاثیر گذاری، رهبری، هشیاری سازمانی، اسعتماد به نفس) بوده است.
  • بر اساس تحقیقات، فروش متوسط شرکت های نمایندگی بیمه ملی که EI ضعیف داشته ایندحدود ۵۴۰۰۰ دلار و، و نمایندگی های با Ei بالاتر به ۱۱۴۰۰۰ دلار بالغ می گردد.
  • طبق بررسی های “مرکز رهبری خلاق”، عامل اصلی خروج از مسیر شغلی برای مدیران رتبه کمبود EI تعیین شده است.
  • از میان نمایندگان فروش یک شرکت کامپیوتری که بر اساس EI استخدام شده بودند، ۹۰% افراد دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رساندند.

معرفی کتاب

در صورتی که برای یادگیری هوش هیجانی به دنبال چند کتاب خوب هستید، می توانید از منوی اصلی سایت به بخش فروشگاه الست مراجعه نموده و یا روی لینک زیر کلیک کنید.


 هدف دوره هوش هیجانی مدرسه مدیریت

الست:

این کارگاه آموزشی با هدف تقویت و تکمیل این قابلیت کلیدی و دستیابی به فرصت‌های محیطی و پیشرفت‌های فردی‌، حرفه‌ای و اجتماعی و به منظور رشد و یادگیری افراد در سازمان ها طراحی و ارائه شده است.

محتوای دوره:

  • آشنایی با مبانی و تئوری های هوش هیجانی
  • نقش هوش هیجانی در توسعه فرد- سازمان
  • مدل و رویکردهای بهره گیری از هوش احساسی در محیط کار
  • آثار و مصادیق رفتاری هوش هیجانی در سازمان
  • راهکارهایی برای  تقویت هوش عاطفی در مشاغل سازمانی
  • هوش هیجانی و رهبری
  • درس آموزه هایی برای یادگیری

طول دوره:

۸ ساعت ( دو نیم روز)

شیوه برگزاری:

  • انجام عملی تمرین ها و فعالیت های کارگاهی
  • بازی و شبیه سازی از محیط کار
  • نمایش فیلم
  • مباحثه در طول کارگاه

مخاطبان دوره:

گذراندن این دوره به تمامی افراد شاغل در سطوح مختلف سازمان ها پیشنهاد می شود.

دوره های پیشنهادی در انتهای کارگاه هوش هیجانی:

ویدئوهای مدرسه الست در آپارات

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *