دوره مهارت های ارتباطی


دوره مهارت های ارتباطی از نظر تاریخی پس از دوره مدیریت زمان و دوره مدیریت استرس طراحی، و در سبد مهارت های نرم مدرسه مدیریت الست جای گرفت.

دوره های ارتباط موثر آقای مومن خانی برای شرکت های مختلف به صورت اختصاصی طراحی و برگزار می شود

دوره مهارت های ارتباطی آقای مومن خانی برای هلدینگ بان

واقعیت این است که کسب مهارت در مدیریت زمان و همینطور مدیریت استرس به میزان زیادی در گرو یادگیری مهارت های ارتباطی است زیرا بر اساس مطالعات انجام شده چیزی افزون بر ۸۰% زمان ما در طول روز صرف برقراری ارتباط می‌شود.

به زبان دیگر، بسیاری از تکنیک های مدیریت زمان و مدیریت استرس، نوعاً تکنیک های ارتباطی هستند.

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و به این فکر کنید که چند در صد از فعالیت‌های روزانه شما با “ارتباط” و در نتیجه “مهارت های ارتباط موثر” سروکار ندارد.

ملاحظه می‌کنید که این آمار کاملاً درست است.

ولی نکته اینجاست که برای این گروه از مهارت‌های نرم، معمولاً نه در دوران مدرسه، نه دانشگاه، و نه حتی در طول دوران کاریمان در سازمان‌های مختلف، یا اصلاً آموزشی ندیده‌ایم، یا کارگاه‌های آموزشی مهارت های ارتباطی محتوای مناسبی نداشته است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بخش اول:

  • دوره مهارت های ارتباطی – سومین مهارت نرم مدرسه مدیریت الست
    • اولین مهارت های ارتباطی – مهارت گوش دادن موثر
    • دومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط نوشتاری
    • سومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای پرسیدن (سوال کردن)
    • چهارمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط تلفنی
    • پنجمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ایمیل
    • ششمین مهارت های ارتباطی – مهارت های برگزاری جلسات / مدیریت جلسات

بخش دوم:

  • محتوای دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست
  • روش تدریس دوره مهارت های ارتباطی
  • مدرس دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست

بخش اول:

دوره مهارت های ارتباطی – سومین مهارت نرم مدرسه مدیریت الست:

مهارت سوم از سبد مهارت‌های نرم مدرسه مدیریت الست قطعاً “مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر” یا به‌صورت مصطلح “مهارت‌های ارتباطی” است.

یک دوره مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مختلفی را شامل می‌شود.

از جمله این مهارت ها می‌توان به مهارت‌های ارتباط نوشتاری، مهارت‌های ارتباط تلفنی، مهارت ایمیل، مدیریت جلسات، مهارت‌های ارائه، مهارت‌های مذاکره، مهارت‌های فروش، مهارت‌های مصاحبه و … اشاره کرد.

ولی شاید مهم‌ترین این مهارت‌ها “مهارت گوش دادن مؤثر” باشد.

  • اولین مهارت های ارتباطی- مهارت گوش دادن مؤثر

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زمانی که در طول روز به برقراری ارتباط اختصاص می‌دهیم – یعنی ۸۰% کل روز- صرف گوش دادن می‌شود.

در مقابل تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که درصد بسیار کمی از مردم – کمتر از ۲۵% بزرگ‌سالان در سازمان‌ها- به این مهارت مسلط هستند و به‌صورت مؤثر گوش می‌کنند!

شاید یک دلیل آن باشد که بسیاری، تفاوت گوش دادن و شنیدن را نمی‌دانند.

به نظر من آنچه در وهله اول باید بدانیم آن است که شنیدن یک توانایی ذاتی است ولی گوش دادن یک مهارت است و مهارت‌ها همگی اکتسابی هستند.

چگونه شنونده خوبی باشیم؟

مصاحبه تلفنی آقای مومن خانی با رادیو اختصاصی فولاد در مورد این که چگونه شنونده خوبی باشیم

  • دومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط نوشتاری

دسته دوم مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های نوشتاری است.

یک نوشته عالی می‌تواند مشتری را مشتاق خرید، مدیر را متقاعد به پذیرش پیشنهاد، و یا اعضای هیات علمی دانشگاه را مجاب به اعطای بورسیه تحصیلی نماید.

با این مهارت می‌توانید تجربیات خود را مستند کنید تا خود شما و دیگران مجبور نباشید بهای تجربه کردن را دوباره بپردازید و به کمک آن می‌توانید حقوق خود را از یک فرد یا سازمان مطالبه و پس بگیرید.

بنابراین نوشتار خوب یک ابزار بسیار قدرتمند، و مهارت‌های ارتباطی نوشتاری یکی از شایستگی‌های کلیدی لازم برای بسیاری از مشاغل است.

ولی علی‌رغم آن، در دوران مدرسه، دانشگاه و در طول دوران کاریمان، آن‌چنان‌که باید، روی آن سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

درنتیجه یا اساساً از ثبت و نوشتن تجربه‌ها غفلت می‌کنیم و یا هنگام نوشتن، پراکنده، غیراصولی و غیرحرفه‌ای می‌نویسیم.

  • سومین مهارت های ارتباطی – مهارت های پرسیدن (سؤال کردن)

دسته سوم از مهارت‌های ارتباطی مدرسه مدیریت الست، مهارت‌های پرسیدن (سؤال کردن) است.

طرح سؤال مناسب در هر موقعیتی – کاری، خانوادگی یا اجتماعی- به شما کمک می‌کند که مکالمه خوبی داشته باشید

. نشان می‌دهد که خوب گوش می‌کنید، به شما کمک می‌کند که روی موضوع متمرکز بمانید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

به کمک آن می توانید گفتمان را هدایت نموده و نتایج مورد انتظارتان را به دست آورید.

ولی حتی در مناسباتی که عمده کار یک نفر پرسیدن سؤالات مناسب است – مثل یک مصاحبه کاری یا مصاحبه یک مجری تلویزیونی با مهمان برنامه- شما از کاستی این مهارت متعجب می‌شوید.

یادگیری این مهارت نرم نیز همانند سایر مهارت‌ها باعث می‌شود تا از خود تأثیر بسیار مثبتی به‌جا بگذارید و برند شخصی خود را تقویت کنید.

  • چهارمین مهارت های ارتباطی – مهارت های تلفنی

دسته چهارم مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های ارتباط تلفنی است.

تصور کنید که اگر تنها ۱۰% زمان خود را در طول روز صرف تلفن کرده باشید، این زمان معادل ۶ ثانیه در دقیقه، ۶ دقیقه در ساعت، ۳/۵ ساعت در هفته و ۲۴ روز کاری خواهد بود، یعنی حدود یک ماه کاری!

بنابراین آشنایی و تسلط روی این مهارت می‌تواند ضمن ایجاد یک تأثیر عالی روی دیگران، از اتلاف وقت و انرژی ما جلوگیری می‌کند.

به نظر می‌رسد اهمیت این مهارت با ورود تلفن‌های همراه بیشتر شده و بی‌توجهی به آن برخی از ما را به آدم‌های ۲۴/۷ تبدیل کرده است.

آدم‌های که ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس هستند!

این بدان معنی نیست که تلفن ابزار بدی است، ما روش درستی برای استفاده از آن پیش نگرفته‌ایم.

  • پنجمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ایمیل

دسته پنجم مهارت‌های ارتباطی، مهارت ارتباط از طریق ایمیل است.

ایمیل یک کانال ارتباط نوشتاری است و بنابراین همه ملاحظات این نوع ارتباط در ایمیل نیز وجود دارد.

منتها به خاطر نوع رسانه و ویژگی‌های آن لازم است تا هنگام استفاده از آن، ملاحظات و مهارت‌های دیگری را نیز به مهارت‌های قبلی بیفزاییم.

بر اساس یک بررسی، حجم ایمیل‌ها هر دو سال دو برابر می‌شود و ایمیل به یکی از ۱۰ عامل بزرگ استرس‌زا در سازمان‌ها تبدیل‌شده است!

در بسیاری از سازمان‌ها، کارکنان آموزش‌های خوبی برای استفاده از این ابزار ارتباطی کارآمد ندیده‌اند.

بعلاوه گاه فراموش می‌کنیم که ما به‌عنوان عضوی از سازمان در یک حلقه زندگی می‌کنیم و تأثیر زیان‌آور عادت‌های بد کاری – از هر نوع حتی در ارسال ایمیل– درنهایت به خود ما بر می‌گردد.

همین موضوعات باعث می‌شود تا وقت و انرژی قابل‌توجهی از برخی سازمان‌ها تلف و سطح استرس کارکنان در آن‌ها در مقایسه با سایرین بالاتر باشد.

  • ششمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای برگزاری جلسات/ مدیریت جلسات

مهارت ارتباطی ششم، مهارت برگزاری جلسات یا به‌طور ساده، مدیریت جلسات است.

بر اساس مشاهدات من در طول قریب به ۲۰ سال فعالیت در حوزه آموزش مهارت های ارتباطی، مدیریت بد جلسات یکی از عوامل بسیار بزرگ اتلاف وقت در سازمان‌های ایرانی و خارجی است.

ضمن این‌که برخی از خرده‌فرهنگ‌های ملی مثل تعارف زیاد، رودربایستی، عدم توجه به زمان و …، تأثیر ضد بهره‌ور آن را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در برخی سازمان‌های و شرکت‌هایمان، بی‌توجهی و عدم آشنایی با این مهارت نرم چیزی در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد وقت و انرژی مدیران را در طول روز هدر می‌دهد!

چگونه اثربخشی جلسات را افزایش دهیم؟

گفتگوی تلفنی رادیو اختصاصی فولاد مبارکه با آقای مومن خانی در مورد این که “چگونه اثربخشی جلسات را افزایش دهیم”

به یاد داشته باشید که به قول James Humes، ارتباط، زبان رهبری است.

بنابراین اگر به دنبال تأثیرگذاری روی اطرافیان خود هستید باید بدانید که این کار از طریق تمرین مهارت های برقراری ارتباط مؤثر صورت می‌پذیرد.

معرفی کتاب

در صورتی که برای یادگیری مهارت های ارتباط موثر به دنبال چند کتاب خوب هستید، می توانید از منوی اصلی سایت به بخش فروشگاه الست مراجعه نموده و یا روی لینک مربوطه کلیک کنید.


بخش دوم:

محتوای دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست

  • تعریف ارتباط
  • کانال های ارتباطی
  • مسیر و جریان ارتباط
  • الگوی ارتباطات انسانی
  • ارتباط اثر بخش و ارتباط کارا
  • برخی موانع ارتباطی
  • ارتباطات بین فرهنگی
  • نقش ادراک در ارتباط
  • مهارت های میان فردی ضروری
  • الف- ارتباطات شفاهی
    • مهارت های گوش دادن موثر
    • مهارت های پرسیدن (طرح سئوال)
    • مهارت های ارتباطی تلفنی
    • مهارت های برگزاری جلسات
  • ب- مهارت های ارتباطات نوشتاری
    • اصول نوشتار اداری
    • مهارت های ارتباط از طریق email

روش تدریس دوره مهارت های ارتباطی

شامل:

  • تدریس
  • بحث گروهی
  • تمرین های عملی داخل کلاس فردی
  • تمرین های عملی گروهی
  • بازی های آموزشی

معرفی مدرس دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست:

کارگاه مهارت های ارتباط موثر مدرسه مدیریت الست توسط شخص آقای رضا مومن خانی مدیر عامل موسسه آموزش داده می شود.

رزومه آقای مومن خانی را با کلیک روی دکمه زیر در  اختیار خواهید داشت:

با همه این توضیحات، در طراحی سبد مهارت‌های نرم/ مهارت‌های مدیریتی مدرسه مدیریت الست، مهارت های ارتباطی همیشه جایگاه منحصر به فرد خود را حفظ نموده است.

اگر شما هم (مثل خود من در سال ۱۳۸۰) متقاعد شده اید که این مهارت می تواند منشا تغییرات بزرگی بوده و مشکلات بسیاری را از پیش پای شما و سازمانتان بردارد، می توانید با کلیک روی لینک های مربوطه در این صفحه از انواع خدمات آموزشی ما اطلاع حاصل نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر همیشه می توانید از طریق مجاری ارتباطی زیر صقحه با ما تماس بگیرید.

                                                                                                          با آرزوی موفقیت

                                                                                                         رضا مومن خانی

                                                                                                        مدیر عامل مدرسه

دوره مهارت های ارتباطی آقای مومن خانی برای شرکت روژین دارو

مهارت های ارتباطی - سبد مهارت های نرم - مدرسه مدیریت الست - رضا مومن خانی- روژین دارو

محتوای دوره مهارت‌های ارتباطی

محتوای “کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباط موثر” را در متن مقاله همین صفحه ملاحظه فرمایید.

بهره وری
بهره وری
بهره وری
ویدئوی مهارت های ارتباطی الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما
ویدئوی مدیریت زمان، هدف گذاری و برنامه ریزی الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما
ویدئوی مهارت های ارائه الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما

دوره مهارت های ارتباطی


دوره مهارت های ارتباطی از نظر تاریخی پس از دوره مدیریت زمان و دوره مدیریت استرس طراحی، و در سبد مهارت های نرم مدرسه مدیریت الست جای گرفت.

دوره های ارتباط موثر آقای مومن خانی برای شرکت های مختلف به صورت اختصاصی طراحی و برگزار می شود

دوره مهارت های ارتباطی آقای مومن خانی برای هلدینگ بان

واقعیت این است که کسب مهارت در مدیریت زمان و همینطور مدیریت استرس به میزان زیادی در گرو یادگیری مهارت های ارتباطی است زیرا بر اساس مطالعات انجام شده چیزی افزون بر ۸۰% زمان ما در طول روز صرف برقراری ارتباط می‌شود.

به زبان دیگر، بسیاری از تکنیک های مدیریت زمان و مدیریت استرس، نوعاً تکنیک های ارتباطی هستند.

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و به این فکر کنید که چند در صد از فعالیت‌های روزانه شما با “ارتباط” و در نتیجه “مهارت های ارتباط موثر” سروکار ندارد.

ملاحظه می‌کنید که این آمار کاملاً درست است.

ولی نکته اینجاست که برای این گروه از مهارت‌های نرم، معمولاً نه در دوران مدرسه، نه دانشگاه، و نه حتی در طول دوران کاریمان در سازمان‌های مختلف، یا اصلاً آموزشی ندیده‌ایم، یا کارگاه‌های آموزشی مهارت های ارتباطی محتوای مناسبی نداشته است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بخش اول:

  • دوره مهارت های ارتباطی – سومین مهارت نرم مدرسه مدیریت الست
    • اولین مهارت های ارتباطی – مهارت گوش دادن موثر
    • دومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط نوشتاری
    • سومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای پرسیدن (سوال کردن)
    • چهارمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط تلفنی
    • پنجمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ایمیل
    • ششمین مهارت های ارتباطی – مهارت های برگزاری جلسات / مدیریت جلسات

بخش دوم:

  • محتوای دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست
  • روش تدریس دوره مهارت های ارتباطی
  • مدرس دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست

بخش اول:

دوره مهارت های ارتباطی – سومین مهارت نرم مدرسه مدیریت الست:

مهارت سوم از سبد مهارت‌های نرم مدرسه مدیریت الست قطعاً “مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر” یا به‌صورت مصطلح “مهارت‌های ارتباطی” است.

یک دوره مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مختلفی را شامل می‌شود.

از جمله این مهارت ها می‌توان به مهارت‌های ارتباط نوشتاری، مهارت‌های ارتباط تلفنی، مهارت ایمیل، مدیریت جلسات، مهارت‌های ارائه، مهارت‌های مذاکره، مهارت‌های فروش، مهارت‌های مصاحبه و … اشاره کرد.

ولی شاید مهم‌ترین این مهارت‌ها “مهارت گوش دادن مؤثر” باشد.

  • اولین مهارت های ارتباطی- مهارت گوش دادن مؤثر

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زمانی که در طول روز به برقراری ارتباط اختصاص می‌دهیم – یعنی ۸۰% کل روز- صرف گوش دادن می‌شود.

در مقابل تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که درصد بسیار کمی از مردم – کمتر از ۲۵% بزرگ‌سالان در سازمان‌ها- به این مهارت مسلط هستند و به‌صورت مؤثر گوش می‌کنند!

شاید یک دلیل آن باشد که بسیاری، تفاوت گوش دادن و شنیدن را نمی‌دانند.

به نظر من آنچه در وهله اول باید بدانیم آن است که شنیدن یک توانایی ذاتی است ولی گوش دادن یک مهارت است و مهارت‌ها همگی اکتسابی هستند.

چگونه شنونده خوبی باشیم؟

مصاحبه تلفنی آقای مومن خانی با رادیو اختصاصی فولاد در مورد این که چگونه شنونده خوبی باشیم

  • دومین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ارتباط نوشتاری

دسته دوم مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های نوشتاری است.

یک نوشته عالی می‌تواند مشتری را مشتاق خرید، مدیر را متقاعد به پذیرش پیشنهاد، و یا اعضای هیات علمی دانشگاه را مجاب به اعطای بورسیه تحصیلی نماید.

با این مهارت می‌توانید تجربیات خود را مستند کنید تا خود شما و دیگران مجبور نباشید بهای تجربه کردن را دوباره بپردازید و به کمک آن می‌توانید حقوق خود را از یک فرد یا سازمان مطالبه و پس بگیرید.

بنابراین نوشتار خوب یک ابزار بسیار قدرتمند، و مهارت‌های ارتباطی نوشتاری یکی از شایستگی‌های کلیدی لازم برای بسیاری از مشاغل است.

ولی علی‌رغم آن، در دوران مدرسه، دانشگاه و در طول دوران کاریمان، آن‌چنان‌که باید، روی آن سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

درنتیجه یا اساساً از ثبت و نوشتن تجربه‌ها غفلت می‌کنیم و یا هنگام نوشتن، پراکنده، غیراصولی و غیرحرفه‌ای می‌نویسیم.

  • سومین مهارت های ارتباطی – مهارت های پرسیدن (سؤال کردن)

دسته سوم از مهارت‌های ارتباطی مدرسه مدیریت الست، مهارت‌های پرسیدن (سؤال کردن) است.

طرح سؤال مناسب در هر موقعیتی – کاری، خانوادگی یا اجتماعی- به شما کمک می‌کند که مکالمه خوبی داشته باشید

. نشان می‌دهد که خوب گوش می‌کنید، به شما کمک می‌کند که روی موضوع متمرکز بمانید و اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید.

به کمک آن می توانید گفتمان را هدایت نموده و نتایج مورد انتظارتان را به دست آورید.

ولی حتی در مناسباتی که عمده کار یک نفر پرسیدن سؤالات مناسب است – مثل یک مصاحبه کاری یا مصاحبه یک مجری تلویزیونی با مهمان برنامه- شما از کاستی این مهارت متعجب می‌شوید.

یادگیری این مهارت نرم نیز همانند سایر مهارت‌ها باعث می‌شود تا از خود تأثیر بسیار مثبتی به‌جا بگذارید و برند شخصی خود را تقویت کنید.

  • چهارمین مهارت های ارتباطی – مهارت های تلفنی

دسته چهارم مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های ارتباط تلفنی است.

تصور کنید که اگر تنها ۱۰% زمان خود را در طول روز صرف تلفن کرده باشید، این زمان معادل ۶ ثانیه در دقیقه، ۶ دقیقه در ساعت، ۳/۵ ساعت در هفته و ۲۴ روز کاری خواهد بود، یعنی حدود یک ماه کاری!

بنابراین آشنایی و تسلط روی این مهارت می‌تواند ضمن ایجاد یک تأثیر عالی روی دیگران، از اتلاف وقت و انرژی ما جلوگیری می‌کند.

به نظر می‌رسد اهمیت این مهارت با ورود تلفن‌های همراه بیشتر شده و بی‌توجهی به آن برخی از ما را به آدم‌های ۲۴/۷ تبدیل کرده است.

آدم‌های که ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس هستند!

این بدان معنی نیست که تلفن ابزار بدی است، ما روش درستی برای استفاده از آن پیش نگرفته‌ایم.

  • پنجمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای ایمیل

دسته پنجم مهارت‌های ارتباطی، مهارت ارتباط از طریق ایمیل است.

ایمیل یک کانال ارتباط نوشتاری است و بنابراین همه ملاحظات این نوع ارتباط در ایمیل نیز وجود دارد.

منتها به خاطر نوع رسانه و ویژگی‌های آن لازم است تا هنگام استفاده از آن، ملاحظات و مهارت‌های دیگری را نیز به مهارت‌های قبلی بیفزاییم.

بر اساس یک بررسی، حجم ایمیل‌ها هر دو سال دو برابر می‌شود و ایمیل به یکی از ۱۰ عامل بزرگ استرس‌زا در سازمان‌ها تبدیل‌شده است!

در بسیاری از سازمان‌ها، کارکنان آموزش‌های خوبی برای استفاده از این ابزار ارتباطی کارآمد ندیده‌اند.

بعلاوه گاه فراموش می‌کنیم که ما به‌عنوان عضوی از سازمان در یک حلقه زندگی می‌کنیم و تأثیر زیان‌آور عادت‌های بد کاری – از هر نوع حتی در ارسال ایمیل– درنهایت به خود ما بر می‌گردد.

همین موضوعات باعث می‌شود تا وقت و انرژی قابل‌توجهی از برخی سازمان‌ها تلف و سطح استرس کارکنان در آن‌ها در مقایسه با سایرین بالاتر باشد.

  • ششمین مهارت های ارتباطی – مهارتهای برگزاری جلسات/ مدیریت جلسات

مهارت ارتباطی ششم، مهارت برگزاری جلسات یا به‌طور ساده، مدیریت جلسات است.

بر اساس مشاهدات من در طول قریب به ۲۰ سال فعالیت در حوزه آموزش مهارت های ارتباطی، مدیریت بد جلسات یکی از عوامل بسیار بزرگ اتلاف وقت در سازمان‌های ایرانی و خارجی است.

ضمن این‌که برخی از خرده‌فرهنگ‌های ملی مثل تعارف زیاد، رودربایستی، عدم توجه به زمان و …، تأثیر ضد بهره‌ور آن را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در برخی سازمان‌های و شرکت‌هایمان، بی‌توجهی و عدم آشنایی با این مهارت نرم چیزی در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد وقت و انرژی مدیران را در طول روز هدر می‌دهد!

چگونه اثربخشی جلسات را افزایش دهیم؟

گفتگوی تلفنی رادیو اختصاصی فولاد مبارکه با آقای مومن خانی در مورد این که “چگونه اثربخشی جلسات را افزایش دهیم”

به یاد داشته باشید که به قول James Humes، ارتباط، زبان رهبری است.

بنابراین اگر به دنبال تأثیرگذاری روی اطرافیان خود هستید باید بدانید که این کار از طریق تمرین مهارت های برقراری ارتباط مؤثر صورت می‌پذیرد.

معرفی کتاب

در صورتی که برای یادگیری مهارت های ارتباط موثر به دنبال چند کتاب خوب هستید، می توانید از منوی اصلی سایت به بخش فروشگاه الست مراجعه نموده و یا روی لینک مربوطه کلیک کنید.


بخش دوم:

محتوای دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست

  • تعریف ارتباط
  • کانال های ارتباطی
  • مسیر و جریان ارتباط
  • الگوی ارتباطات انسانی
  • ارتباط اثر بخش و ارتباط کارا
  • برخی موانع ارتباطی
  • ارتباطات بین فرهنگی
  • نقش ادراک در ارتباط
  • مهارت های میان فردی ضروری
  • الف- ارتباطات شفاهی
    • مهارت های گوش دادن موثر
    • مهارت های پرسیدن (طرح سئوال)
    • مهارت های ارتباطی تلفنی
    • مهارت های برگزاری جلسات
  • ب- مهارت های ارتباطات نوشتاری
    • اصول نوشتار اداری
    • مهارت های ارتباط از طریق email

روش تدریس دوره مهارت های ارتباطی

شامل:

  • تدریس
  • بحث گروهی
  • تمرین های عملی داخل کلاس فردی
  • تمرین های عملی گروهی
  • بازی های آموزشی

معرفی مدرس دوره مهارت های ارتباطی مدرسه مدیریت الست:

کارگاه مهارت های ارتباط موثر مدرسه مدیریت الست توسط شخص آقای رضا مومن خانی مدیر عامل موسسه آموزش داده می شود.

رزومه آقای مومن خانی را با کلیک روی دکمه زیر در  اختیار خواهید داشت:

با همه این توضیحات، در طراحی سبد مهارت‌های نرم/ مهارت‌های مدیریتی مدرسه مدیریت الست، مهارت های ارتباطی همیشه جایگاه منحصر به فرد خود را حفظ نموده است.

اگر شما هم (مثل خود من در سال ۱۳۸۰) متقاعد شده اید که این مهارت می تواند منشا تغییرات بزرگی بوده و مشکلات بسیاری را از پیش پای شما و سازمانتان بردارد، می توانید با کلیک روی لینک های مربوطه در این صفحه از انواع خدمات آموزشی ما اطلاع حاصل نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر همیشه می توانید از طریق مجاری ارتباطی زیر صقحه با ما تماس بگیرید.

                                                                                                          با آرزوی موفقیت

                                                                                                         رضا مومن خانی

                                                                                                        مدیر عامل مدرسه

بهره وری
بهره وری
بهره وری
ویدئوی مهارت های ارتباطی الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما
ویدئوی مدیریت زمان، هدف گذاری و برنامه ریزی الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما
ویدئوی مهارت های ارائه الست- رضا مومن خانی- مهارت های نرم-صدا و سیما
۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *