نقش ارتباطات در مدیریت زمان (بخش دوم)

نقش ارتباطات در مدیریت زمان، شامل موضوعاتی مانند ارتباطات، موانع ارتباطی و همچنین چگونگی گوش دادن موثر است که توسط آقای رضا مومن خانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نقش ارتباطات در مدیریت زمان

برنارد: برای آدم‌هایی که می‌دانند می‌خواهد چه کنند زمان لازم در طول روز وجود دارد.

در یک سازمان، مدیران حدود ۴۴ ساعت خود را صرف جلسات غیر ضروری می‌کنند، اگر ۱۰ مدیر، هفته‌ای ۲۴ ساعت خود را صرفه جویی کنند حدود ۲۴۰ ساعت بهره‌وری صورت می‌گیرد، اگر ضرب در ۵۲ هفته در سال کنیم می‌شود حدود ۱۲۴۸۰ ساعت در سال که مانند استخدام ۵۵ نفر آدم جدید است.

ارتباطات:

ارتباط به معنی انتقال و تبادل معانی، مفاهیم و احساسات بین افراد است.

لبخند زدن ، اخم کردن و …  نوعی ارتباط است .

هر ارتباط دارای سه رکن اساسی است:

  • فرستنده: آغازگر جریان ارتباطی است، چیزی را به گیرنده از ذهن خود ارسال می‌کند.
  • پیام: شکل عینی مفهومی است که در ذهن فرستنده بود.
  • گیرنده: پیام را می‌گیرد، کد آن را باز می‌کند و چیزی را به عنوان مفهوم دریافت می‌کند.

اصولا چیزی که فرستنده می‌گوید با چیزی که گیرنده دریافت می‌کند، متفاوت است.

موانع موجود بر سر راه ارسال یا درک پیام:

موانع ارسال پیام: مانند گرمی یا سردی بیش از حد، سرصدا بیش از حد، زنگ خوردن گوشی‌های همراه، موانع بصری و … .

موانع ادراک پیام: مانند تجربه فرد، پیشینه فرد و … .

ما بیشتر از ۸۰ درصد زمانمان را صرف برقراری ارتباطی می‌کنیم که نیمی از آن صرف گوش دادن می‌شود.

ما ابتدا از کودکی گوش دادن و سپس صحبت کردن را می‌آموزیم و بعد از آن خواندن و نوشتن را یاد می‌گیریم.

تفاوتی بین شنیدن و گوش دادن وجود دارد. محرک‌های اطراف ما زیادن و ما بین آنها انتخاب می‌کنیم که کدام یک را گوش دهیم.

شنیدن انفعالی و اتفاقی صورت می‌گیرد اما گوش دادن یک فعالیت است.

در ارتباطات هر دو فرستنده و گیرنده قلاب‌هایی در دسترس دارد و این قلاب‌ها را به سمت هم پرت می‌کنند، فردی که به خوبی گوش می‌دهد، قلاب‌ها را به صورتی پرت می‌کند که مطمئن است به فرد مقابل برخورد کرده و او را به سمت خود جذب می‌کند.

گوش دادن موثر زیر بنای سایر روش‌های ارتباطات موثر است.

برای گوش دادن موثر:

  1. در ارتباطات حضوری تماس چشمی خود را با مخاطب حفظ کنید.
  2. یادداشت برداری کنید.
  3. رفتار خود را با گوینده هماهنگ کنید مانند تکان دادن سر و … .
  4. برای دنبال کردن مطلب و چک کردن فهم خود از موضوع ، سوال کنید.
  5. از مزاحمت‌ها اجتناب کنید.
  6. صحبت نکنید.

نقش ارتباطات در مدیریت زمان (بخش اول)

کارگاه های آموزشی الست

الف- در حوزه مهارت های نرمب- در حوزه مدیریت منابع انسانی
۱. مدیریت زمان۱. مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی
۲. مدیریت استرس
۲. سمینار شیوه های شناسایی گزینه های استخدام
(Recruitment)
۳. کارگاه یک روزه مهارت های کار تیمی وتیم سازی ۳. سمینار شیوه های انتخاب از میان گزینه های استخدام
(Selection)
۴. مهارت های ارائه (Presentation skills)۴. سمینار/کارگاه آموزشی مهارت های مصاحبه
۵. مهارت های مصاحبه۵. ارزیابی عملکرد نیروی انسانی
۶. خلاقیت و حل مسئله۶. آموزش و ارزیابی اثربخشی آموزش
۷. مهارت های ارتباطی
• گوش دادن موثر
• ارتباطات نوشتاری
• ارتباطات تلفنی
• ایمیل
• برگزاری جلسات
۷. جبران خدمت نیروی انسانی
• حقوق پایه
• سیستم های انگیزشی کوتاه مدت
• سیستم های انگیزشی بلند مدت
• مزایا
۸. خدمت به مشتری (Customer service)۸. طراحی و برگزاری کانون های ارزیابی
۹. مهارت های مذاکره۹. پرورش ارزیاب کانون های ارزیابی
۱۰. آداب معاشرت در کسب و کار۱۰. رفتار سازمانی

ویدئوهای مشابه

همه ۸ /آداب معاشرت در کسب و کار ۰ /آقای مومن خانی در رسانه ملی ۰ /آموزش مهارت های مصاحبه ۰ /آموزش و ارزیابی اثربخشی آموزش ۰ /ارزیابی عملکرد نیروی انسانی ۰ /انتخاب از میان گزینه های استخدام ۰ /تمرین های کارگاه خدمت به مشتری ۰ /تمرین های کارگاه خلاقیت و حل مسئله ۰ /تمرین های کارگاه کار تیمی و تیم سازی ۰ /تمرین های کارگاه مدیریت استرس ۰ /تمرین های کارگاه مهارت های ارائه ۰ /تمرین های کارگاه مهارت های ارتباطی ۰ /تمرین های کارگاه مهارت های مصاحبه ۰ /جبران خدمت نیروی انسانی ۰ /خدمت به مشتری ۰ /دسته‌بندی نشده ۰ /دوره خلاقیت ۰ /دوره مشتری مداری ۰ /رفتار سازمانی ۰ /شناسایی گزینه های استخدام ۰ /کار کلاسی کارگاه آموزشی مدیریت زمان ۰ /کارگاه های نیمسال دوم ۱۳۹۷ الست ۰ /کانون های ارزیابی و توسعه ۰ /مدیریت استرس ۰ /مدیریت زمان ۰ /مدیریت منابع انسانی ۰ /مشتری مداری ۰ /مقالات مدیریت زمان ۰ /منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی ۰ /مهارت های ارتباطی ۰ /مهارت های مدیریتی ۰ /مهارت های مذاکره ۰ /مهارت های مصاحبه ۰ /مهارت های نرم ۰ /مهارت‌های ارائه (Presentation) ۰ /موارد مفید ۰ /هوش هیجانی ۰ /ویدئوهای خلاقیت و حل مساله ۰ /ویدئوهای مدیریت استرس ۰ /ویدئوهای مدیریت زمان ۸ /ویدئوهای مفید ۰ /ویدئوهای مهارت های ارائه ۰ /ویدئوهای مهارت های ارتباطی ۱ /ویدئوهای مهارت های زندگی ۰
بارگذاری موارد بیشتر

پرزنترهای آموزشی و کتاب های مدیریتی ترجمه شده در فروشگاه الست