کنترل (بخش اول)
کنترل، به مدیر در جهت حصول اطلاعاتی در خصوص اشتباهات و شسکته شدن قوانین، کمک میکند. یک مدیر باید بداند که تیم از بابت رعایت استانداردها و حرکت در جهت اهداف در چه وضعیتی قرار دارد.
کنترل
کنترل یکی از وظایف کلیدی مدیریت است.
کارکردن بدون اعمال کنترل مانند بازی بولینگ است در حالی که پرده حایلی بین شما و میلهها وجود دارد. شما با توجه به صدای ایجاد شده میدانید که آنها میافتند اما نمیدانید چه تعدادی را انداختهاید و یا چطور میتوانید اینکار را بهتر انجام دهید.
سه نوع کنترل مدیریتی:
- تصحیح اشتباهاتی: به واسطه تجربه کم، آموزش ناکافی، بیکفایتی و تنبلی اعضای گروه رخ داده است.
- انضباطی: برای آن دسته از اعضای گروه که قوانین سازمان/ تیم را زیر پا گذاشتهاند.
- ارزیابی: عملکرد اعضای تیم نسبت به تعهدات، استانداردها و اهداف
۱۰ گام تصحیح اشتباهاتی:
آمادهسازی:
- حقایق را جمعآوری کنید.
- هیچ وقت اشتباه یک عضو تیم را در مقابل دیگران گوشزد نکنید.
مصاحبه:
- در طول مصاحبه به روی تأثیر اشتباهاتشان تاکید و تمرکز کنید.
- اتهام نزنید و بیحرمتی نکنید و طرف اعضای تیم را بگیرید.
- همگی به دنبال دلایل ممکن اشتباه بگردید.
- به اعضای تیم نشان دهید که چطور میتوان وضعیت را بهبود بخشید و به صورت فردی کمک گرفت.
- یک برنامه عملی توسعهای تنظیم نموده و تاریخی برای بازبینی مجدد تعیین کنید.
پیگیری:
- عملکرد خاص( مورد ۷) را در تاریخ مربوطه بازبینی کنید.
- میزان بهبود را ارزیابی کنید. در مورد اشتباهاتی که هنوز ادامه دارد، بحث کنید.
- ضربالعجل دیگری برای بهبود عملکرد در نظر گرفته و مجدداٌ تاریخی برای بازبینی معین کنید.
کنترلهای انضباطی: (۴E)
توضیح دهید (Explain): توضیح دهید این مصاحبه با رویکرد نگاهی به آینده انجام میگیرد.
تعیین کنید (Establish): شکاف عملکرد فعلی و عملکرد مطلوب را تعیین کنید.
پیدا کنید (Explore): دلیل شکاف مذبور را پیدا کنید. سئوالات باز مطرح کنید. لغات مبهم را بشکافید.
از بین ببرید (Eliminiate): شکاف موجود را حذف کنید. روی هدف به توافق برسید.
مطالب فوق برگرفته از کتاب مدیر نوشته جان توزند ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.