نکات مدیریت تغییر
نکات مدیریت تغییر، نکاتی در زمینه چگونگی موفقیت و شکست در مدیریت تغییر است. همچنین در ادامه ترفندهایی جهت مدیریت تغییر بهینه بیان شده است.
نکات مدیریت تغییر
چگونه موفق شویم؟
برای موفقیت در مدیریت تغییر باید SMART باشید.
- استراتژی تعریف شده داشته باشید: Strategy defined
- مشارکت مدیریت را جلب نموده باشید: Management buy-in
- به کارکنان اطمینان داده باشید: Assurance to staff
- تجزیه و تحلیل مخاطره (ریسک) را انجام داده باشید: Risk analysis
- در پیادهسازی تغییر به اهمیت زمان توجه داشته باشید: Time critical implementation
چگونه مزه شکست را بچشیم!
شکست در مدیریت تغییر وقتی اتفاق خواهد افتاد که شما STUPID باشید.
- به هنگام لزوم حمایتی در کار نباشد: Sponsorship not forthcoming
- اعضای تیم کارکردی در خور عنوان عامل تغییر نداشته باشند: Team members do not function as agents of change
- چشم انداز مبهمی ترسیم کرده و بدان اقتدا نموده باشید: Unclear vision and commitment
- برنامه تغییر به خوبی طراحی نشده باشد: Poorly planned change programme
- اطلاعرسانی و ارتباطات مناسب کافی وجود نداشته باشد: Inappropriate/insufficient communication
- فرهنگ را به حساب نیاورده باشید: Don’t Take account of culture
ترفندها
مقابله نکنید، در عوض تلاش کنید تا به توافق جمعی دست پیدا کنید.
تغییر در تعداد کارکنان (که اغلب در نتیجه تغییر به وجود میآید) باید با همدردی توأم باشد تا پذیرش آن راحتتر صورت گرفته و بدین صورت موجب ارتقا روحیه افراد باقیمانده گردد.
این نکته را به خاطر داشته باشید که اتوماسیون موجب میگردد تا موقعیتهای شغلی موجود (دستی) کار تکراری انجام دهند.
این نکته حائز اهمیت است که جلب مشارکت باید با استفاده از توافق جمعی و نه تحمیل صورت گیرد.
مطالب فوق برگرفته از کتاب مدیریت تغییر نوشته نیل راسل-جونز ترجمه رضا مومن خانی است، برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه الست مراجعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.