مسئله شماره ۲: کارگاه آموزشی مهارت های ارائه آقای رضا مومن خانی

اگر بخواهید برای تهیه یک ارائه خوب به کسی تنها یک پیشنهاد بدهید، آن پیشنهاد چه خواهد بود؟

17 پاسخ
  1. سمانه نعمتی
    سمانه نعمتی گفته:

    شناخت نیازمندی ارائه شوندگان ، یعنی با بررسی دقیق و موشکافانه پی ببرد که افرادی که قرار است برای آنها ارائه انجام شود دقیقا به چه مطالبی و موضوعاتی در حال حاضر نیاز دارند و این ارائه چه کمکی می تواند به ارائه شوندگان در حوزه مبحث پیرامون داشته باشد و با این رویکرد تحقیق کافی در حیطه موضوعی که قرار است ارائه شود را انجام دهد.

    پاسخ
  2. مهری حیدری
    مهری حیدری گفته:

    بهترین پیشنهادم اینه که شخص ارائه دهنده در زمان کوتاه کار ارائه را به تسط کامل به اتمام برساند چون طولانی شدن زمان هم باعث میشود که افراد کسل شده و دیگر مطالب را دنبال نکنند و دوم اینکه ارائه دهنده های دیگر زمان کمتری داشته باشند.

    پاسخ
  3. فاطمه کیافر
    فاطمه کیافر گفته:

    مدیریت در زمان ارائه می تواند بهترین پیشنهاد باشد زیرا مخاطب به این مسئله به اندازه ی مطالب ارائه شده اهمیت و الویت می دهد.

    پاسخ
  4. محمد میرمعزی - سازمان مدیریت صنعتی- دوره EMBA39
    محمد میرمعزی - سازمان مدیریت صنعتی- دوره EMBA39 گفته:

    ضمن عرض سلام و درود خدمت استاد گرامی جناب آقای مهندس مومن خانی؛
    اولین و بهترین پیشنهادم اینه که تمرکز کنه و علت اصلی ارائه اش با تمرکز بالا بیابد . به اصطلاح why ارائه اش رو استخراج کنه که اگر این رو درست پیدا کنه what هم صحیح پیدا میشه . پس مهمترین مطلب قبل از ارائه است یعنی preparation صحیح .

    با سپاس

    پاسخ
  5. نیما نفاس - دوره 39 EMBA سازمان مدیریت صنعتی
    نیما نفاس - دوره 39 EMBA سازمان مدیریت صنعتی گفته:

    همچنان کلیدی ترین موضوع در ارائه، آگاهی و اشراف به موضوع ارائه می باشد. لذا مطالعه و بررسی موضوع ارائه و همچنین بررسی سوالات احتمالی و مشکلات و در کنار آن راهکارهای پیشنهادی می‌تواند به تنظیم و ارائه ای کوتاه و مفید منجر شود.

    پاسخ
  6. علی صادقی - دوره 39 مدیریت اجرایی
    علی صادقی - دوره 39 مدیریت اجرایی گفته:

    اگر بخواهم فقط یک پیشنهاد بدهم می گویم اصل موضوع را در زمان مورد نظر، درست تفهیم کن و بموقع جمع بندی داشته باش.

    پاسخ
  7. محمد شهبا دوره 39 EMBA
    محمد شهبا دوره 39 EMBA گفته:

    با سلام
    اگر بخواهید برای تهیه یک ارائه خوب به کسی تنها یک پیشنهاد بدهید، آن پیشنهاد چه خواهد بود؟
    با توجه به شناخت نفراتی که قرار است در جلسه حضور داشته باشند به او میگویم که زیاد پراکنده حرف نزن و سریع برو سر اصل مطلب.

    پاسخ
  8. بیتا مسرتی
    بیتا مسرتی گفته:

    اگر بخواهم برای یک ارایه خوب به کسی تنها یک پیشنهاد بدهم این است که اگر قرار است نیم ساعت ارایه بدهد حدود ۵ ساعت وقت بگذارد و وقت زیادی را برای مرحله اماده سازی بگذارد و به سه سوال قبل ارایه پاسخ بدهد اینکه چرا دارد ارایه می دهد،در نظر بگیرد مخاظبین چه کسانی هستند و با توجه به نیاز آنها چه مطالبی را دقیقا باید بگوید و در اصل برای فروختن ایده به جمله زیر دقت کند
    what is in it for them(WIFT)

    پاسخ
  9. علیرضا یارلو
    علیرضا یارلو گفته:

    اگر بخواهم تنها یک پیشنهاد باری تهیه یک ارائه خوب به کسی بدهم آن را با یک مثال خواهم گفت.
    ضرب المثلی است که می گوید یک مشت گل در دست داریم و ۴۰ سوراخ در دیوار. اگر بخواهیم سوراخ ها را پر کنیم چه باید بکنیم؟ دو کار خیلی مهم است.
    مهمترین سوراخ ها را پیدا کنیم. دوم اینکه گل را طوری در سوراخ بمالیم که دیگر سوراخ نشود.
    یک ارائه خوب هم همینطور است. ارائه دهنده باید مهمترین نیازهای شرکت کنندگان را شناسایی کند و بعد آن نیاز را طوری پاسخ دهد که دوباره مورد سئوال آنها قرار نگیرد

    پاسخ
  10. مهیار مرشدی
    مهیار مرشدی گفته:

    ۱- اغناء: سخنران باید در حوزه سخنرانی آنقدر بداند که در جایگاه سخنرانی یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد.بنابراین سخنران باید تعمقا به مسائل بنگرد و حتی صاحب نظر باشد.
    ۲- داشتن نقشه سخنرانی و دنبال کردن اهداف آن
    ۳-آمادگی سخنرانی: سخنران از لحاظ ذهنی باید آمادگی سخنرانی در مقابل مخاطب را داشته باشد، بنابراین سخنران باید قبل از سخنرانی موقعیت را در ذهن خود تصور کرده وبارها به تمرین و تکرار آن موضوع پرداخته و چاشنی لذت از سخنرانی را به آن اضافه نماید.
    ۴- هرآنچه میگوید باید در اختیار رسیدن به هدف موضوع سخنرانی باشد.
    در مجموع سخن سخنور بزرگ آئینه تمام نمای تمنیات طرف مخاطب است، چه بسیار سخنوران بزرگ که با یک خطابه آتشین، آتش جنگ برافروخته و چه بسیار واعظانی که با یک نطق ظریف و دقیق اسباب صلح و آرامش فراهم کردند، این است جادوی کلام.

    پاسخ
  11. شایان حمیدیان
    شایان حمیدیان گفته:

    بهترین پیشنهاد به نظر اینجانب تمریین کافی بر روی ارائه می باشد. کمتر ارائه ای را دیده ام که مدیریت زمان مناسبی داشته باشد و از این رو هدف اصلی از دست ارائه دهنده خارج شده و مخاطب ناراضی ایجاد خواهد شد.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *