مدیریت زمان در دوران کرونا


مدیریت زمان در دوران کرونا – همچون پیش از آن- یک موضوع بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد. بدون شک ویروس کووید ۱۹ زندگی همه افراد جهان را مختل کرده است ولی این موضوع نباید باعث شود نسبت به گذر زمان بی توجه باشید.

برگزاری دوره های مجازی مدیریت زمان در مدرسه مدیریت الست

برگزاری دوره های مجازی مدیریت زمان برای شرکت همراه اول در دوران کرونا

کرونا باعث شده در خانه بمانید و احتمالا بیش از گذشته زمان خالی در اختیار داشته باشید. بهتر است این اتفاق را برای خود به یک فرصت ارزشمند تبدیل کنید. برای مثال می توانید زمان تان را صرف رسیدگی به کارهای عقب افتاده نموده یا مقداری از آن را برای پیشرفت و ترقی در هر زمینه ای که علاقه مند هستید اختصاص دهید.

شاید تا چند ماه پیش کار در منزل برای شما یک اتفاق جدید و هیجان انگیز بود اما با طولانی شدن دوران کرونا، خانه نشینی برای تان بسیار خسته کننده و یکنواخت شده است.

اگر شما هم کارمندی هستید که باید از منزل کار کنید اما در عین حال از شرایط پیش آمده خسته و کلافه شده اید، می توانید از تکنیک های زیر برای مدیریت زمان در دوران کرونا کمک بگیرید:

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، برنامه روزانه مشخص تعیین کنید و به آن پایبند باشید:

در دوران کرونا تعیین مرز مشخص بین کار و زندگی شخصی می تواند دشوار باشد.

برای داشتن یک برنامه منظم، بهتر است هر روز سر ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و صبحانه بخورید. بعد از صرف صبحانه و قبل از شروع کار می توانید زمان کوتاهی را به پادکست یا موسیقی گوش دهید و یا کمی ورزش کنید.

روزهای غیر کاری مانند جمعه ها به خودتان استراحت بدهید یعنی حتی ایمیل های کاری را چک نکنید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا برای خودتان فضای کار اختصاصی ایجاد کنید:

به عنوان یک تکنیک عالی مدیریت زمان در دوران کرونا، می توانید اتاق یا قسمتی از خانه را به عنوان محل کار برای خود آماده کنید. سعی کنید جایی را در نظر بگیرید که آرام و به دور از عوامل حواس پرتی باشد.

به طور صحیح پشت میز و صندلی بنشینید و کار کنید. همچنین باید هر آنچه نیاز دارید اطراف تان باشد تا بی دلیل از جای تان بلند نشوید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا به خودتان استراحت بدهید:

شاید خیلی ها تصور کنند که دور کاری و مدیریت زمان در دوران کرونا یعنی فرد تمام مدت باید حاضر و آماده در حال انجام کار باشد ولی این یک تفکر نادرست است.

دور کاری نباید باعث استرس شما شود و سلامت روح و روان تان را به خطر بیندازد.

اگر می خواهید می خواهید بهره وری بالا داشته باشید، باید در طول روز به خودتان استراحت بدهید مثلا زمانی را صرف ناهار یا نوشیدن یک فنجان قهوه کنید تا بهره وری شما افزایش یابد.

اگر احساس می کنید که عضلات شما منقبض شده است از جای تان بلند شوید و برای مدت ده دقیقه حرکات کششی انجام دهید. همچنین استراحت بین کار، تکنیکی برای مدیریت استرس است.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا با دیگران در ارتباط باشید:

اگر چه کار در منزل از یک سو راحت به نظر می رسد ولی از سوی دیگر باعث احساس انزوا و تنهایی می شود. اگر در حین کار با مشکلی روبرو شدید و یا سوالی برایتان پیش آمد، حتما به همکاران یا مدیر خود تلفن بزنید و از آنان بپرسید.

شیوه های مدیریت زمان در دوران کرونا به شما پیشنهاد می دهد که با دوستان و خانواده خود نیز با تلفن در ارتباط باشید تا انرژی و انگیزه شما تقویت شود.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا بین وظایف کاری و خانواده حد و مرز تعیین کنید:

بیشتر شما با پدر و مادر یا همسر و فرزندان تان زندگی می کنید. این روزها به دلیل شرایط کرونا اعضای خانواده همه در خانه هستند.

مدیریت زمان در دوران کرونا به شما کمک می کند که برنامه های تان را بین کار و زندگی شخصی تقسیم کنید.

 شما می بایست برنامه روزانه تان را در با اعضای خانواده در میان بگذارید، شاید کودکان تان انتظار داشته باشند چون در منزل هستید زمان بیشتری را با آن ها سپری کنید. بهتر است با فرزندان تان صحبت کنید  و متقاعد شان کنید که حین کار مزاحم شما نشوند.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشید:

لیست کارهای روزانه تان را بنویسید و سپس آن ها را اولویت بندی کنید و یکسری اهداف مشخص نیز برای خود در نظر بگیرید.

روز تان را بین خانواده، کار، فعالیت های شخصی مثل ورزش و تماشای فیلم و مطالعه کتاب تقسیم کنید.

همچنین می توان از فرصت استفاده کنید و یک مهارت جدید یاد گرفت.

شرکت در دوره های آنلاین می تواند برای شما مفید باشد. برای مثال می توانید به مدرسه مدیریت اَلَست در آدرس www.alast-co.ir سری بزنید و یادگیری مهارت های نرم را از ابتدا و به طور موثر شروع کنید. به همین راحتی!

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا به ایمیل های تان رسیدگی کنید:

لازم نیست تمام وقت خود را صرف چک کردن ایمیل های تان کنید. بهتر است طبق روش های زیر به ایمیل های خود رسیدگی کنید:

خیلی اوقات ایمیل های تبلیغاتی و بی اهمیت دریافت می کنید، بهتر است به جای صرف وقت فورا آن را پاک کنید.

به یکسری از ایمیل ها باید زودتر رسیدگی کنید.

یکسری از ایمیل ها نیاز به وقت بیشتری دارند، بهتر است آن ها را کنار بگذارید و بعدا رسیدگی کنید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا روی یک کار تمرکز کنید:

ممکن است تصور کنید که انجام چند وظیفه به صورت همزمان، تکنیکی از مدیریت زمان است اما این یک تصور غلط است.

بهتر است در یک زمان انرژی خود را صرف یک کار کنید تا بهره وری شما افزایش یابد. هرچه تمرکز بیشتری برای کار در یک لحظه داشته باشید، اثربخشی شما افزایش میابد.

زمانی که قرار است کار کنید فقط روی کارتان تمرکز داشته باشید و زمانی که قرار است استراحت کنید به هیچ عنوان به کارتان فکر نکنید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا به کیفیت و کمیت کارتان فکر کنید:

شاید شما یک مادر شاغل باشید که علاوه بر کار باید به فرزند تان و کارهای منزل نیز رسیدگی کنید.

اگر شما نمی توانید در منزل ساعت زیادی را به کار اختصاص دهید خودتان را ناراحت نکنید. بهتر است روی کیفیت کاری که می خواهید تحویل بدهید تمرکز داشته باشید.

باید بدانید که مدیریت زمان در دوران کرونا روی بهبود کیفیت کار به شما کمک می کند تا زمانی که صرف آن می کنید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، زمان تان را محدود کنید:

برای هر کاری در طول روز، زمان مشخصی در نظر بگیرید و کارتان را محدود به همان زمان تعیین شده کنید. مثلا اگر قرار است نیم ساعت اول صبح ورزش کنید بعد از نیم ساعت تعیین شده سراغ کار بعدی تان بروید.

این کار باعث می شود در زمان مشخص فقط روی یک کار تمرکز کنید و بدانید تمام طول روز برایش فرصت ندارید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، زمان کم تری را در صفحات مجازی باشید:

این روزها عده ای از افراد سود جو و فرصت طلب به انتشار شایعات بی اساس در فضای مجازی مشغول هستند. به جای اینکه اینگونه اخبار بی اساس را دنبال کنید که در نهایت باعث استرس و ناراحتی شما می شود. زمان تان را صرف مدیتیشن و تمرینات تنفسی کنید تا راحت تر بتوان این روزهای سخت و طاقت فرسا را سپری کرد.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، مشخص کنید که در طول هفته در چه قسمت هایی باید زمان گذاشت:

بهترین ابزار مدیریت زمان در دوران کرونا این است که یک هفته زودتر برای کارهای تان برنامه ریزی کنید و بدانید قرار است در طی هفته به کدام کارهای تان رسیدگی کنید.

در واقع با این تکنیک مدیریت زمان یک تصویر کلی از برنامه هفتگی تان در نظر گرفته اید و می دانید زمان تان محدود است. اگر در طول هفته به چند تا از کارهای تان نرسیدید، به جای ناراحتی به هفته بعدی موکول کنید و در برنامه تان قرار دهید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، کارهایی که علاقه مند هستید را در اولویت قرار بدهید:

از آنجا که شاید این روزها برای ایفای مسئولیت انرژی و انگیزه کمتری داشته باشید، بهتر است کارهایی که از لذت می برید را در اولویت قرار دهید.

با یادگیری و پیاده سازی شیوه های مدیریت زمان در دوران کرونا می توان انرژی بیشتری برای انجام سایر کارهای تان داشته باشید و با تمرکز و صبوری بیشتر به آن ها رسیدگی کنید.

برای مدیریت بهتر زمان در دوران کرونا، با خودتان مهربان باشید:

باید بدانید تمام جهان در این وضعیت سخت و غیر معمولی قرار گرفته اند پس با خودتان کمی مهربان باشید.

اگرنمی توانید برنامه تان را مو به مو اجرا کنید خودتان را ناراحت نکنید، شما باید سلامت جسمی و روحی تان را اولویت قرار دهید.

مهم نیست به چه نتیجه ای می رسید مهم این است که شما نهایت تلاش تان را کرده اید.

یادتان باشد، یادگیری تکنیک های مدیریت زمان و مدیریت استرس از سبد مهارت های نرم مدرسه مدیریت الست نه فقط برای دوران کرونا بلکه برای تمام طول زندگی لازم است.

اگر علاقه مند هستید مهارت مدیریت زمان از سبد مهارت های نرم به صورت جامع تر و کامل تر توسط آقای رضا مومن خانی در مدرسه مدیریت اَلَست تدریس می شود و امکان استفاده از این کارگاه های آموزشی به هر دو صورت حضوری و مجازی کاملا وجود دارد.

کارگاه مدیریت زمان مدرسه مدیریت الست توسط شخص آقای رضا مومن خانی مدیر عامل موسسه آموزش داده می شود.

رزومه آقای مومن خانی را با کلیک روی دکمه زیر در  اختیار خواهید داشت:

به علاوه امکان برگزاری هر یک از کارگاه های آموزشی به صورت سفارشی در محل مورد نظر شرکت های متقاضی نیز کاملا وجود دارد.